Dementál V2.0: Prihlasovacie poplatky sa stávajú prehlasovacími

Niekto je v súčasnej vládnej garnitúre asi hladný, keď vymýšľa ozajstné šialenosti. To, čo boli doteraz prihlasovacie poplatky budú poplatky platné a platené aj pri prehlasovaní. A je jedno, či pri prvom, druhom, či milióntom. Peter (Kažimír), daj si Snickers, keď si hladný, vymýšľaš voloviny. Tu ale asi neúraduje hlad, ale nenažranosť. O tom, že motoristi sú najlepšie ozbíjateľní občania republiky hovoriť nejdeme, to je známy fakt.

Ale poďme na tie poplatky. Do výkonu 202 kW klesli skoro až o 3 stovky. Ale nad túto hranicu si niekto pustil fantáziu na špacír. Pri výkone nad 254 kW zaplatíte 6308 eur. Máme podozrenie, že práve táto najvyššia cifra je zameraná proti Mercedesom AMG, ale to by musela byť o stovku nižšia (schválne, kto pochopil vtip?).

Najväčšou tragédiou návrhu však nie sú ani samotné poplatky za prihlásenie, aj keď by mohli so slzami v očiach pozerať Honda Civic Type-R či Ford Focus RS, ale to, že sa platí aj pri prehlasovaní. To znamená, že ak chcete auto prehlásiť pri predaji, tak nový majiteľ zaplatí podľa výkonu a veku vozidla. Návrh je síce v medzirezortnom pripomienkovom konaní, ale RobberT a jeho banda lúpežníkov si schváli aj takúto parádu. Lacko bude mať znova na vratkách nový Veyron. A to, že zaplatí poplatok pri prepise ho asi veľmi tankovať nebude. Veď v igelitkách mu ešte keš ostane.

Tak si pozrime poplatky, podľa novej schémy:

VýkonNový poplatokPôvodný poplatokRozdiel
do 80 kW33 eur33 eur0 eur
od 80 do 86 kW53 eur167 eur - 114 eur
od 86 do 92 kW77 eur217 eur - 140 eur
od 92 do 98 kW106 eur267 eur - 151 eur
od 98 do 104 kW141 eur327 eur - 186 eur
od 104 do 110 kW181 eur397 eur - 216 eur
od 110 do 121 kW250 eur477 eur - 227 eur
od 121 do 132 kW360 eur657 eur - 297 eur
od 132 do 143 kW497 eur787 eur - 290 eur
od 143 do 154 kW667 eur957 eur - 290 eur
od 154 do 165 kW873 eur1157 eur - 284 eur
od 165 do 176 kW1122 eur1397 eur - 275 eur
od 176 do 202 kW1655 eur1697 eur - 42 eur
od 202 do 228 kW2711 eur2047 eur + 664 eur
od 228 do 254 kW4249 eur2467 eur + 1782 eur
od 254 kW6308 eur2997 eur + 3311 eur

A koeficienty:

Vek vozidlaKoeficient násobenia
Prvá evidencia1.00
Do 1 roka0.82
Do 2 rokov0.68
Do 3 rokov0.56
Do 4 rokov0.46
Do 5 rokov0.38
Do 6 rokov0.32
Do 7 rokov0.26
Do 8 rokov0.23
Do 9 rokov0.19
Do 10 rokov0.16
Do 11 rokov0.14
Do 12 rokov0.12
Do 13 rokov0.1
Do 14 rokov0.09
Do 15 rokov0.08
Do 16 rokov0.07
Nad 16 rokov0.06

No, sú to síce somariny, ale pozrime sa na niekoľko príkladov:

Príklad 1: Chcete si kúpiť nový Focus RS. Cena auta je 37 990 eur a pri výkone 257 kW (325 k) by ste podľa pôvodného návrhu zaplatili prihlasovací poplatok vo výške 2997 eur. Už to je slušná porcia, ale podľa novej schémy to bude 6308 eur, 16 percent z ceny auta. Budeme gratulovať Fordu, ak predá budúci rok aspoň tri kusy auta.

Príklad 2: Vybrali ste si v zahraničí Ferrari 360 Modena. Má výkon 294 kW a tiež by sa podľa pôvodného šialenstva platil poplatok 2997 eur. Za kus z roku 1999 však po novom zaplatíte 6308×0,06=378 eur. Takže ušetríte asi 2,6 tisíca.

Príklad 3: Kupujete trojročnú jazdenú Imprezu, ktorá však má do štyroch rokov. Samozrejme, že idete do WRX STI s výkonom 221 kW. Zaplatíte 2711×0,46=1247,06 eura. Nie, nerobíme si srandu, to niekto iný.

Novú úpravu odsúdil aj Autoklub Slovenskej republiky. My si len svorne klopeme na čelo a rozmýšľame nad kúpou Hondy NSX.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA