Niekto je v súčasnej vládnej garnitúre asi hladný, keď vymýšľa ozajstné šialenosti. To, čo boli doteraz prihlasovacie poplatky budú poplatky platné a platené aj pri prehlasovaní. A je jedno, či pri prvom, druhom, či milióntom. Peter (Kažimír), daj si Snickers, keď si hladný, vymýšľaš voloviny. Tu ale asi neúraduje hlad, ale nenažranosť. O tom, že motoristi sú najlepšie ozbíjateľní občania republiky hovoriť nejdeme, to je známy fakt.
Ale poďme na tie poplatky. Do výkonu 202 kW klesli skoro až o 3 stovky. Ale nad túto hranicu si niekto pustil fantáziu na špacír. Pri výkone nad 254 kW zaplatíte 6308 eur. Máme podozrenie, že práve táto najvyššia cifra je zameraná proti Mercedesom AMG, ale to by musela byť o stovku nižšia (schválne, kto pochopil vtip?).
Najväčšou tragédiou návrhu však nie sú ani samotné poplatky za prihlásenie, aj keď by mohli so slzami v očiach pozerať Honda Civic Type-R či Ford Focus RS, ale to, že sa platí aj pri prehlasovaní. To znamená, že ak chcete auto prehlásiť pri predaji, tak nový majiteľ zaplatí podľa výkonu a veku vozidla. Návrh je síce v medzirezortnom pripomienkovom konaní, ale RobberT a jeho banda lúpežníkov si schváli aj takúto parádu. Lacko bude mať znova na vratkách nový Veyron. A to, že zaplatí poplatok pri prepise ho asi veľmi tankovať nebude. Veď v igelitkách mu ešte keš ostane.
Tak si pozrime poplatky, podľa novej schémy:
Výkon | Nový poplatok | Pôvodný poplatok | Rozdiel |
---|---|---|---|
do 80 kW | 33 eur | 33 eur | 0 eur |
od 80 do 86 kW | 53 eur | 167 eur | - 114 eur |
od 86 do 92 kW | 77 eur | 217 eur | - 140 eur |
od 92 do 98 kW | 106 eur | 267 eur | - 151 eur |
od 98 do 104 kW | 141 eur | 327 eur | - 186 eur |
od 104 do 110 kW | 181 eur | 397 eur | - 216 eur |
od 110 do 121 kW | 250 eur | 477 eur | - 227 eur |
od 121 do 132 kW | 360 eur | 657 eur | - 297 eur |
od 132 do 143 kW | 497 eur | 787 eur | - 290 eur |
od 143 do 154 kW | 667 eur | 957 eur | - 290 eur |
od 154 do 165 kW | 873 eur | 1157 eur | - 284 eur |
od 165 do 176 kW | 1122 eur | 1397 eur | - 275 eur |
od 176 do 202 kW | 1655 eur | 1697 eur | - 42 eur |
od 202 do 228 kW | 2711 eur | 2047 eur | + 664 eur |
od 228 do 254 kW | 4249 eur | 2467 eur | + 1782 eur |
od 254 kW | 6308 eur | 2997 eur | + 3311 eur |
A koeficienty:
Vek vozidla | Koeficient násobenia |
---|---|
Prvá evidencia | 1.00 |
Do 1 roka | 0.82 |
Do 2 rokov | 0.68 |
Do 3 rokov | 0.56 |
Do 4 rokov | 0.46 |
Do 5 rokov | 0.38 |
Do 6 rokov | 0.32 |
Do 7 rokov | 0.26 |
Do 8 rokov | 0.23 |
Do 9 rokov | 0.19 |
Do 10 rokov | 0.16 |
Do 11 rokov | 0.14 |
Do 12 rokov | 0.12 |
Do 13 rokov | 0.1 |
Do 14 rokov | 0.09 |
Do 15 rokov | 0.08 |
Do 16 rokov | 0.07 |
Nad 16 rokov | 0.06 |
No, sú to síce somariny, ale pozrime sa na niekoľko príkladov:
Príklad 1: Chcete si kúpiť nový Focus RS. Cena auta je 37 990 eur a pri výkone 257 kW (325 k) by ste podľa pôvodného návrhu zaplatili prihlasovací poplatok vo výške 2997 eur. Už to je slušná porcia, ale podľa novej schémy to bude 6308 eur, 16 percent z ceny auta. Budeme gratulovať Fordu, ak predá budúci rok aspoň tri kusy auta.
Príklad 2: Vybrali ste si v zahraničí Ferrari 360 Modena. Má výkon 294 kW a tiež by sa podľa pôvodného šialenstva platil poplatok 2997 eur. Za kus z roku 1999 však po novom zaplatíte 6308×0,06=378 eur. Takže ušetríte asi 2,6 tisíca.
Príklad 3: Kupujete trojročnú jazdenú Imprezu, ktorá však má do štyroch rokov. Samozrejme, že idete do WRX STI s výkonom 221 kW. Zaplatíte 2711×0,46=1247,06 eura. Nie, nerobíme si srandu, to niekto iný.
Novú úpravu odsúdil aj Autoklub Slovenskej republiky. My si len svorne klopeme na čelo a rozmýšľame nad kúpou Hondy NSX.