Vozidiel, ktoré majú fabrický pohon na LPG je čoraz menej. Niektorí výrobcovia rozpočet na vývoj tejto technológie zrušili a presunuli ho ku elektrickým systémom. Automobilka Dacia je jedným z posledných mohykánov, ktorí tejto technológii veria a aj preto žne úspechy na všetkých trhoch, kde systém ponúka. Dokonca je to aj v krajinách, ktorá nemajú až tak dobre rozvinutú sieť čerpacích staníc.
Automobilka Dacia má aktuálne v ponuke pohon LPG pre každý zo svojich modelov. Môžeme teda využívať LPG v Sandere, Sandere Stepway, modeli Jogger, ale aj v terénom Dustri. Vo všetkých prípadoch je pod kapotou trojvalec s objemom 1 liter a s nepriamym vstrekovaním, ktorý je na využitie plynu lepší ako alternatíva s priamym vstrekovaním. Vozidlá majú na benzín výkon 67 kW (90 k), ale na LPG je vyšší, až 74 kW (100 k). Väčšinou je to presne opačne, najmä pri systémoch domontovaných dodatočne. Tu však vývoj ukazuje výhody fabrického riešenia, lebo napríklad vstrekovanie je prispôsobené špeciálne týmto dvom palivám a taktiež je prispôsobený aj samotný agregát. Je spevnený a spevnenia sa dočkali aj ventily, ktoré trpia najviac. Kvôli tomu môže Dacia priniesť aj vyšší výkon.
Výraznou výhodou je však zníženie emisií až o 10 % oproti klasickému spaľovaciemu agregátu. V prípade LPG od Dacie je ďalšou nespornou pozitívnou stránkou aj možnosť použitia nádrže na plyn neobmedzene. Nemá totiž žiadnu dobu použitia ako je to štandardom pri aftermarketových kúskoch. Ale toto som rozoberal už pri všetkých testoch vozidiel s týmto pohonom.
O úspechu systému pohonu môže hovoriť 34-percentný podiel v produktovom mixe všetkých predaných vozidiel Dacia, ale aj 62-percentný trhový podiel na európskom predaji vozidiel s LPG. Tento míľnik je však trochu dvojsečný. Všetky ostatné automobilky, okrem Dacie a Renaultu sa totiž na LPG vykašľali a už ho neponúkajú. Realita je teda taká, že 100 % predaných nových vozidiel na LPG je z dielne koncernu, či skôr Aliancie Renault.
Slovenský trh je trochu špecifický. Máme totiž až 405 tankovacích staníc, čo je poriadne husté pokrytie. Na Slovensku je teda podiel všetkých predaných Dacii s LPG až 34 %. Najväčšie čísla dosahuje Jogger, z ktorého 57 % predaných kusov jazdí na LPG. Pri Sandere to je 37 %, pri Sandere Stepway 38 % a najnižšiu percentuálnu hodnotu predaných kusov na LPG predstavuje Duster. Zo všetkých predajných je len 26 % na plyn. Je to celkom logické, nakoľko veľa zákazníkov stále siaha po naftovom agregáte a po štvorkolke, ktorá, celkom logicky, spojená s LPG nie je. Je tu určite možnosť technicky to vyriešiť, ale už by cena bola niekde trochu vyššie, čiže táto kombinácia by nebola esenciálnym prvkom ponuky. A ponúkať esenciálne veci je jedným zo základných pilierov automobilky Dacia. LPG od Dacie je teda bez konkurencie, lebo jedinú predstavuje materské súfirmie.