Tadá! Civic Type-R je konečne tu. A Honda s ním splnila to, čo hlásala už dávnejšie. Porazila všetkých na Nürburgringu v kategórii predokoliek. Takže Méganu RS a Leonu Cupra zostanú len svetlá pre rozmazaný svit žiaroviek, či LEDiek? No, ani tu to nebolo úplne v poriadku.
Tajpár dal Ring za 7 minút a 50,63 sekundy. To je brutálny čas, veď Mégane RS 275 Trophy-R mal o 3,73 sekundy viac. Lenže v Zelenom pekle krúžil predprodukčný kus. Automobilka síce tvrdí, že bol takmer totožný so sériovým modelom, ale rekord je neoficiálny. Vraj nemal klímu, audio a ani sedadlo spolujazdca…
Poďme na špecifikácie. Pod kapotou má nový CTR dvojlitrový prepĺňaný motor s výkonom 228 kW (310 k) a krútiacim momentom 400 Nm. Brutálna sila putuje na predné kolesá cez šesťstupňovú manuálnu prevodovku a samozrejme samosvor. Stovka za 5,7 sekundy a maximum neuveriteľných 270 kilometrov za hodinu.
Tvary nenechávajú nič na náhodu a vpredu agresia priam sála. Na boku zase kričia prahy a vzadu… Vzadu je jedno sklamanie v porovnaní s konceptami. Svetlá nie sú v nohách krídla, ale normálne. Zato to krídlo nenakreslí žiadne dieťa, či skôr nakreslilo dieťa a teraz je na kufri. Taký zložitý tvar asi vyvíjala agentúra NASA.
Vnútri je biznis ako obvykle. Kožený športový volant, športové sedadlá a hliníková hlavica radiacej páky sa dali čakať.
Vráťme sa k tomu, čo je dôležité. Civic má systém adaptívnych tlmičov a predné brzdy Brembo s kotúčmi s priemerom 350 milimetrov, ktoré obťažujú štvorpiestikové strmene. Dvojosé zavesenie predných kolies (Dual Axis Strut Suspension) znižuje trhanie volantom pri zrýchlení v porovnaní so štandardným Civicom. Mierne sklame aj elektrický posilňovač riadenia, lebo nedá taký pocit, nech je akokoľvek vymakaný. Ale nejdeme súdiť, kým sa neodvezieme.