Ani Clio RS220 Trophy nebude mať manuál

Renault s novým Cliom RS trafil kliniec po hlavičke. To je teda pekne dementné prirovnanie. Našiel presne to, čo zákazníci chcú. Vidno to aj na predajoch, lebo štvorka sa predáva výrazne lepšie ako trojka. Výrobne. Ale niekomu na ňom niečo chýbalo.

V Ženeve Renault ukázal Clio RS220 Trophy. Ultimátna verzia v prvom rade ponúkne zvýšený výkon. Z 147 kW (200 k) sa stalo 162 kW (220 k). Krútiaci moment má tiež s hodnotou 260 Nm o 20 Nm viac ako štandard. No a maximálne otáčky vzrástli z 6500 na 6800. Samé výborné správy. Boost krútiaceho momentu zvládne pridať ešte 20 Nm na štvrtom a piatom prevodovom stupni.

Lenže tie stupne nie sú manuálne. Automatická prevodovka s dvoma spojkami je v Trophy rýchlejšia. V Normal a Sport režime o 40 percent a v Race až o 50 percent. Stalo sa to len prekalibrovaním software. To nevylučuje možnosť spätného vylepšenia prevodoviek súčasných, slabších modelov.

RS220 Trophy stojí na osemnástkach s názvom Radical. Takéto veľké obutie nám nesadlo v teste tak ako sedemnástky na Monaco GP, ale zase Trophy bude inak naladené. Veď má rýchlejšie reagujúce riadenie a o 30 percent menší rozsah. Síce nemá samosvor, ale má start-stop… Seriously? Ďakujeme húfne Európskej únii za emisné normy. Aspoň, že podvozok je tuhší a o 20 mm nižší vpredu, plus 10 mm vzadu.

Vnútri pribudne balík Trophy s vyhrievanými koženými s dokonca aj športovými sedadlami. Všetko v jednom, nie každý prívlastok samostatne. RenaultSport Monitor na dotykovom displeji sa nestratil a ani športový volant nezostal vo vývojovom centre.

Do predaja sa dostane v júni, zatiaľ si prečítajte test Clia RS200 s Cup Chassis a Clia RS200 Monaco GP. Ak ste priaznivci manuálu, tak odporúčame pozrieť test Clia RS200 Mk3. Inak, všimli ste si, že už len 5 koní chýba a Clio RS by malo taký výkon ako Mégane RS druhej generácie?