Čínsky trh si vyžiadal domácu výrobu Renaultu

Renault otvoril svoju prvú čínsku fabriku. Základná investícia bola 870 miliónov eur, čiže skoro miliardu dolárov. Teda nie je to úplne samostatná fabrika, je to spojenectvo s domácim Dongfengom. Nová fabrika tak je, ale vnútri využije Renault aj know-how ako pracovať s domácimi zamestancami od Dongfengu.

V rámci výrobných hál bude okrem skladania áut a motorov aj výskumné a vývojové centrum. Prvým autom, ktoré sa bude v Číne vyrábať s logom Renaultu bude SUV Kadjar. Na začiatok sa rozbehne s 150 tisícmi kusov ročne, ale kapacita je takmer dvojnásobná. Čínsky Kadjar bude mať benzínový, doma robený dvojliter. Turboštvorvalec s objemom 1,2 litra príde priamo z Európy.

Neskôr tento rok sa ku Kadjaru pridá aj väčšie SUV nahradzujúce Koleos. Väčšie SUV má mať aj možnosť siedmich miest.

V roku 2017 sa má pripojiť aj elektrický Fluence Z.E. Bude sa tiež vyrábať vo fabrike vo Wuhane, ale tu nastupuje Dongfeng, ktorý bude elektrosedany predávať pod vlastnou značkou.