Volvo začína robiť to, čoho sa všetci obávali. Presúva časť produkcie do Číny. Ale nie všetku. Strategicky modely rozhadzuje, podľa dôležitosti trhov. Napríklad Volvo V90 bude naďalej v produkcii vo Švédsku.
Prvé sedany prídu z Číny už onedlho a nepôjdu po mori. Po železničnej trati sa dostanú do belgického mesta Zeebrugge. Nová vlaková trať má skrátiť čas až o dve tretiny oproti lodnej doprave. Hovorí sa o oživení hodvábnej cesty ako obchodného toku. Obchodnú stratégiu nazvali „Jeden pás, jedna cesta“.
Onedlho sa bude v Číne produkovať celá S90-tková škála. Sedany bude pritom automobilka expedovať do celého sveta.
Pozitívom železničnej dopravy bude aj menší dopad na životné prostredie, lebo len emisie CO2 sú pri tomto druhu dopravy na jednotku o tretinu nižšie. A to ešte nikto nepočítal s kratšou vzdialenosťou. V špeciálnych vlakoch sú prispôsobené kontajnery s autami pevne uchytenými a bez pohybu.
Smejd z ciny ani nahodou… Aj zadarmo by som rozmyslal ci by som bral auto z ciny
A k tomu je naviac kombi krajsie 🙂