Chevrolet vyšperkoval C7 Corvette

Teasing prebiehal už pekne dlho, detaily vyplávali na povrch už dávnejšie. Videli sme niektoré detaily, ukázali nám motor. Ale samotné auto čakalo až na autosalón v Detroite. A keďže začal, Chevrolet vypustil aj oficiálne fotky.

Hlavne treba povedať, že to nie je len Corvette ale Corvette Stingray. Takže hlási návrat k druhej generácii. A vyzerá famózne. Nízky predný nárazník s obrovským otvorom kombinovaný so svetlami s LED denným svietením a celkovým tvarom karosérie naozaj spredu pripomína raju elektrickú.

Štíhla línia kapoty pokračuje cez pomaly sa dvíhajúce čelné sklo k streche s dvoma vypuklinami, ktoré kedysi mali slúžiť na prilby. Tam sa línia láme a klesá k zadnému spojleru, kde ju sekne k zemi. Zadok tiež nie je obyčajný. Svetlá s hranatým tvarom trocha pripomínajú Camaro. Pekný detail je aj centrálne umiestnenie koncoviek výfuku. A nie jednej, ani dvoch, ale sú tam vedľa seba rovno štyri.

Späť k streche, tú je možné zložiť dole a vytvoriť targu.

Interiér je tiež poriadne premakaný. Krásne kožené sedadlá s horčíkovým rámom pôsobia pevne a ostatné časti vnútra sú výrazne kvalitnejšie ako doteraz. Obklady budú z hliníka alebo karbónu. Zaujme aj 8-palcový displej v strede auta na navigačný a celý zábavný systém. Druhý displej tróni pred vodičom a vodič na ňom môže navoliť rôzne zobrazenia údajov.

Nová Corvette je postavená okolo hliníkového rámu s optimálnym rozložením hmotnosti 50:50. Kvôli zníženiu hmotnosti sú niektoré časti z kompozitných materiálov.

Ale najdôležitejšie je samozrejme pod prednou kapotou a cez šesťstupovú prevodovku posiela výkon na zadné kolesá. Motor LT1 V8 s objemom 6,2 litra produkuje 336 kW (455 k) a 609 Nm. Vraj s takým stádom dá Corvette Stingray stovku pod 4 sekundy. Na diaľnici vraj dokáže jazdiť za 9 litrov na sto. To nie je prekvapenie, za toľko jazdila aj C4 Corvette z roku 1993, ktorú sme testovali.

Čerešničkou na torte bude Z51 Performace Package, ktorá bude obsahovať samosvorný zadný diferenciál. Ten bude spolu s prevodovkou lepšie chladený ako v štandardnej verzii. A zvonka sa dá ľahšie odlíšiť podľa aerodynamického balíka s väčším spojlerom na kufri.