BMW X7 bude znova polarizovať spoločnosť, tentoraz svetlami

BMW X7 je na trhu už takmer 4 roky a preto je čas na jeho dôkladný facelift. S modernizáciou prichádza ešte predtým ako sa odhalí limuzína radu 7. Nová vizáž modelu bude tým, čo znova rozdelí názory verejnosti do viacerých táborov. Teda konkrétne do dvoch. Niekomu sa bude páčiť, niekto ju zavrhne hneď pri prvom pohľade.

Treba však uznať, že automobilka si týmito extrémnymi vizuálnymi pomôckami zabezpečuje naozaj veľkú pozornosť v médiách a dostáva sa hlbšie a hlbšie do povedomia zákazníkov. Aktuálna modernizácia teda prichádza hlavne so športovejšie vyzerajúcu prednou častou s dvojpodlažnými svetlometmi. Očakáva sa, že takéto zdvojené predné svetla budú onedlho aj na veľkej sedmičke, ako odkaz na koncept XM, ktorý sa má tiež dostať do sériového stavu.

Vrchný pás má denné svietenie a je až tesne pod kapotou. Spodný pás zase svieti všetkým ostatným. Automobilka viac odlíši aj verziu xDrive40, či už na naftu, alebo benzín, ktorá bude mať lesklé strieborné obklady spodnej časti nárazníka. Nové budú, teraz celkovo, aj detaily na maske chladiča. Táto časť bude naviac podsvietená, čo má ešte viac zvýrazňovať mohutnosť auta.

Vo vzorkovníku farieb pribudne až 14 nových odtieňov, pričom zaujímavé je použitie Copper Grey, ktorá je síce sivá, ale na slnku má odlesky do medena. Taktiež pribudne nová matná modrá s tmavšou charakteristikou. Tak ako ostatné modely, aj X7 dostane možnosť voľby emblému pripomínajúceho 50 rokov BMW M. Úplnou novinkou bude možnosť použiť extrémne veľké 23-palcové disky.

Model X7 príde aj so zmeneným interiérom. Informačno-zábavný systém bude mať najnovšiu verziu iDrive 8 a takisto pribudne naozaj široký zaoblený displej, podobne ako má iX. Pred vodičom bude mať displej uhlopriečku 12,3 palca a ten stredný bude obrovský s uhlopriečkou 14,9 palca. Nové sú aj výduchy s nižšími otvormi jemnejšie zakomponované do línií prístrojovej dosky. Vlastne sa dá povedať, že prístrojová doska je kompletne nová a pôsobí omnoho širšie, pričom stráca tlačidla na ovládanie väčšiny funkcií. Úplnou novinkou je absencia páky na radenie rýchlosti. Teda skôr na radenie režimov jazdy. Miesto nej je vedľa okrúhleho ovládača iDrive iba malá prepínacia páčka, podobne ako to má práve elektrický model iX a tiež najnovšia generácia 2 Active Tourer.

V ponuke agregátov budú 3 možnosti, všetky, vrátane V8 s mild-hybridom. Základom bude xDrive40i, ktorý bude mať 6 valcov a jeho výkon, oproti pôvodnej verzii, stúpne o 35 kW (47 k) na 280 kW (381 k). Krútiaci moment sa posunie o 70 Nm na 520 Nm.

Veľkou zaujímavosťou bude verzia M60i xDrive. Tá bude mať výkon 390 kW (530 k) a krútiaci moment 750 Nm, pričom ho bude čerpať zo 4,4-litrového benzínového motora V8. Automobilka nezabúda ani na naftovú možnosť. Radový 6-valec má, po novom, výkon 259 kW (352 k) a krútiaci moment 700 Nm. Obe verzie so štyridsiatkou v názve majú prídavok krútiaceho momentu vďaka mild-hybridu. Ten pridá až 20 Nm ku najvyššiemu krútiacemu momentu. Sústava so 48V má výkon 9 kW (12 k) a najväčší krútiaci moment 200 Nm. Všetky agregáty sú spojené s osemstupňovou automatickou prevodovkou Steptronic Sport. A rovnako všetky verzie ponúknu aj funkciu Sprint, čo by mala byť obdoba Launch Control.