BMW M4 CS bude tou čerešničkou na torte

Nemecká automobilka BMW ukázala to najlepšie, čo bude mať v ponuke modelu M4 po modernizácii. Bude to verzia M4 CS, ktorá príde s vylepšeným motorom, zníženou hmotnosťou, ale tiež so zaujímavou výbavou. Čo všetko sa mení a čo sa dá od auta čakať?

Základnou a najväčšou zmenou je úprava vonkajšieho vzhľadu. Najväčšou zmenou z pohľadu dizajnu. Predné svetlá dostali žlté segmenty a maska chladiča má červené lemovanie. Okrem toho má úplne inú štruktúru. Zadný nárazník je tiež trochu zmenený, ale omnoho zaujímavejšie sú zadné svetlá s laserovými detailami, ktoré dokážu ukázať ešte zaujímavejšie línie.

BMW stavilo na použitie karbónom vystuženého plastu. Dokáže znížiť hmotnosť exteriérových prvkov až o 20 kg. Ďalším zaujímavým faktom sú rozmery diskov. Vpredu majú priemer 19 palcov a vzadu 20 palcov, pričom obúvajú štandardne pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2. Bez akéhokoľvek príplatku ich môžete zmeniť za Michelin Pilot Sport Cup 2R. Ale s tými už nie je úplne vhodné chodiť za dažďa. Už samotné Cup 2 sú tak na hrane. Skúsil som si ich v daždi na Mercedese-AMG GT-R a na diaľnici som pri 120 už mal trochu strach.

BMW M4 CS

Interiér nebolo nutné meniť, teda aspoň nie zásadne. Stačilo vyhodiť zopár súčiastok, vrátane lakťovej opierky a použiť úplne iný stredový tunel. Našťastie koliesko na ovládanie informačno-zábavného systému ostáva v BMW M4 CS na svojom mieste. Na svojom mieste ostáva aj radiaca páka.

Sedadlá sú tie naj športovejšie, ktoré BMW aktuálne má, s výrazným použitím karbónu. Okrem karbónu je v interiéri ešte použitý vo veľkom aj materiál alcantara. Pod zaokrúhleným sklom smerujúcim k vodičovi sú dva displeje. Na tom strednom využívate, pod systémom BMW Operating System 8.5 aj funkcie M Drift Analyser a M Laptime. Takisto si môžete nastaviť niektoré detaily vozidla dostupné pod tlačidlami M1 a M2 na volante.

Toto sú všetko zatiaľ len také kozmetické vylepšenia. Omnoho zaujímavejšie vylepšenie je vo forme úpravy motora. Po vylepšení má až 405 kW (550 k) a krútiaci moment dosahuje až 650 Nm v rozmedzí od 2 750 do 6 250 otáčok. Maximum agregátu je stále šialených 7 200 otáčok.

BMW M4 CS

Prepĺňaný agregát je štandardne spojený s osemstupňovou automatickou prevodovkou a s pohonom všetkých štyroch kolies M xDrive, ktorý je celkom variabilný a dokáže všetko smerovať na zadné kolesá. BMW myslelo aj na dynamické parametre a na stovku sa toto auto, M4 CS, dostane za 3,4 sekundy. Dvojstovka je na rýchlomeri za 11,1 sekundy a dá sa pokračovať až k nejde 302 km/h, kedy zasiahne obmedzovač.

BMW sa pochválilo, že ma oficiálny a notárom uznaný čas na okruhu Nürburgring. M4 CS zvládlo Zelené peklo s dĺžkou 20,832 km za 7 minút a 21,989 sekundy.

BMW M4 CS bude určite tým vrcholom, ktoré BMW M4 ponúkne. Bude autom, na ktoré môže byť každý majiteľ hrdý a spočiatku je dostupné v modrej farbe a v zelenej matnej. Otázkou ostáva cena, zatiaľ nie je stanovená, ale dá sa očakávať, že pri porovnaní rozdielu medzi M3 a M3 CS bude niekde okolo 153 000 €.

BMW M4 CS