Bentley Continental GT – Bez dvanásťvalca

Volkswagen, vlastník automobilky Bentley uznal, že W12 nebude pre všetkých to správne. A naviac s bubákom v podobe vraj prichádzajúcej krízy. Svoju časť na tom zohráva aj fakt, že Európska únia svojimi nariadeniami o exhalátoch terorizuje výrobcov.

Toľko dôvodov by sa dalo nájsť, pre použitie menšieho motora. Nižšia spotreba, menej emisií, ale hlavným popudom ku kúpe bude asi cena. Osemvalce majú v Bentley dlhú tradíciu. V8 s objemom 6,75 používal spoločne s Rolls-Roycom dlhú dobu.

Volkswagenizácia priniesla zmeny pod kapotou. Novinka bude mať nižší objem. V8 a objem 4,0 litra  s prepĺňaním je spriahnutý s osemstupňovou prevodovkou. Na rozdiel od výrobcu z Crewe, Bentley uvádza aj výkony. Oficiálny údaj hovorí, že hranica leží tam, kde posledná generácia BMW M5. Výkon 373 kW (507 k) a krútiaci moment 660 Nm sú prenášané na všetky štyri kolesá.

Nie práve ľahké auto s menším motorom zrýchli na stovku pod 5 sekúnd a maximum nie je obmedzené a je 290 km/h. Spotreba a emisie sú v porovnaní s W12, podľa Bentley, až o 40 percent nižšie.

Motor má manažment, ktorý dokáže vypnúť valce. V praxi sa teda z V8 môže stať, podľa manipulácie s plynom dokonca štvorvalec V4.

Dizajn V8 a W12 sa nebudú odlišovať. Maximálnym rozdielom budú detaily, ako ináč sfarbená predná maska, iné koncovky výfuku a znak Bentley s červeným pozadím za B.

Rozdiel výkonu je 50 kW (67 k) a krútiaci moment osemvalca je nižší o 39 Nm. Pochybujeme, že si s tým nejaký úpravca neporadí.