Auto roka 2015 v Európe je celkom prestížna cena. Veď určuje, ktorý výrobca bude mať eso v rukáve do marketingovej kampane. Prípadne aj to, ktorý výrobca si bude môcť lepiť nálepky na sklo a iné časti predaných áut. Reálny prínos pre konečného užívateľa však v titule nie je. Veď každý by si mal vyberať auto podľa svojich preferencií, nie podľa toho, ako sa porota zobudí.
Výsledný verdikt sa ukáže v marci na autosalóne v Ženeve. Teraz však banda preriedila kandidátov a z 33 kusov zostalo len 7. Á sedem malých černoškov… To je vlastne iná pesnička. Voliť bude 58 renomovaných motoristických novinárov, o ktorých v našich končinách nikto nepočul.
Minulý rok zvolili ako auto roka Peugeot 308. Ten sme aj testovali. Môžete si prečítať o 308 THP 155, 308 HDI 150 AT6, 308 SW e-HDi a 308 SW PureTech.
Ako kandidáti sa v novom ročníku súťaže o priazeň pár vybraných odporcov superšportov objavia:
BMW 2 ActiveTourer
Prelomové BMW má vo svojej kampani všetko, čo v BMW nebolo zvykom. Má predný pohon. Prvý kliniec do rakvy. Má trojvalce. Druhý kliniec do rakvy. Karoséria MPV. Tretí kliniec do rakvy. Ale možno tento koniec sveta a ortodoxného zamerania na určité autá zapôsobí. Viac si prečítajte tu.
Citroën C4 Cactus
Veľký poprask, Francúzi sa vracajú k avantgarde. Cactus má šancu nahradiť Cačicu. Má nižšiu hmotnosť a žiadne fancy voloviny pridávajúce kilá. Veď si pozrite v teste verzie e-HDi.
Ford Mondeo
Mondeo mohlo byť Autom roka už v roku 2013, alebo aj 2014, ale Ford si nechal čas na vychytanie múch. A dopratal pod kapotu viacero motorizácií a druhov pohonu. Ešte šlapací chýba Ford by mal unikát. Jazdou je však úplne perfektný, veď si prečítajte v jazdných dojmoch.
Mercedes C-class
Mercedes neuspel vo finálnom ťažení s väčšou triedou S. Teraz sa o titul pokúsi s rovnakým autom, len o 15 percent menším. Vyzerajú rovnako, ale Céčko prichádza aj ako kombi. Viac detailov si môžete nájsť tu.
Nissan Qashqai
Z nudne vyzerajúceho auta sa stal dynamicky sa tváriaci malý crossover. To, že je cool sme mali možnosť vyskúšať v teste. A dostali nás aj Full LED predné svetlá, ktoré svietili aj za roh a do kanálov.
Renault Twingo
Dobrá správa, malý mestský krpec, ktorý sa otočia na mieste skoro ako UNC je vo finále. Jeho predchodca, teda jeho prvá generácia už titul získala v roku 1992, takže tretia generácia má šancu triumf zopakovať. Aj tohto krpca sme mali na test.
Volkswagen Passat
Fau Vé má veľkú šancu, lebo veľa novinárov pochádza z Nemecka. Nový Passat, už ôsmej generácie, je väčším pokrokom ako zo šestky na sedmičku. Teda ak to nebolo z päťky na šestku a toto je siedma. Už sa v tom strácajú asi všetci. Ale detaily nájdete tu.