Test Jeep Avenger: Stovka koní mu stačí

Je to už viac než rok, čo sme testovali elektrickú verziu Jeepu Avenger. Tentokrát tu máme ale jeho hybridnú verziu e-Hybrid 1.2T vo výbave Summit, ktorá medzičasom pribudla do portfólia motorizácií.

Avenger

Avenger je najmenším z Jeepov a môžete si ho kúpiť výhradne v Európe. Pre americký trh je asi až príliš malý. S dĺžkou 4,1 metra nejde o žiadne mohutné auto a tak je skutočne výrazne menší než to, čo si predstavíte pod menom Jeep. Vďaka hranatým tvarom karosérie a vystúpeným blatníkom ale pôsobí robustne a vonkoncom nie hračkársky. Aj keď tyrkysová metalíza Lake môže mnohým pripadať trochu cukríková, podľa nás je veľmi hravá a osviežujúca a Avengeru pristane. Kolmá predná časť nesie jasný rukopis Jeepu v podobe zaslepených ľadivinek. Do masky sú integrované Full-LED svetlá a rovanká technológia je prítomná aj vzadu. Tu je tiež podobná a pekná zatmavená optika. Avenger je masívne oplastovaný zo všetkých strán, avšak v prípade tohto auta plasty pridávajú dojem odolnosti a nie lacnosť. Náš kus jazdil na veľkých 18″ diskoch kolies, ktoré sú súčasťou výbavy Summit. Majú čierne lúče a k celkovému výzoru Jeepu pasujú výborne. Vlastne, celé auto je pekné a aj keď ide o najmenší Jeep, nesie si originálny a nápaditý image značky.

Avenger

Interiér je tu farebne striedmejší než v prípade elektrického modelu, ktorý mal žltý obklad palubnej dosky. Tá je v tomto prípade sivá, doplnená o ambientné osvetlenie a označenie modelu. Materiály sú poväčšine tvrdšie, ale spracované s dôstojnou úrovňou kvality. Samotný tvar palubnej dosky je prísne vodorovný a na jej vrchu je umiestnený displej infotainmentu uConnect. Jeho 10,25″ tu úplne stačí a hlavne patrí medzi svižné a reaktívne systémy so solídnou grafikou a logikou ovládania. Navigácia aj parkovacie kamery majú kvalitný obraz a rozlíšenie a samozrejme poteší aj bezdrôtová smartfón konektivita. Avenger sa úplne nezriekol ani fyzických tlačidiel a pod poličkou tiahnúcou sa po celej šírke palubnej dosky nájdeme ich zoskupenie ovládajúce klimatizáciu. No a o kúsok nižšie sú zasa tlačidlá ovládania prevodovky, nahrádzajúce klasickú páčku. Zvyknúť si na ne je iba otázka času. Kúsok nižšie dole je rozmerný odkladcí priestor ale zdá sa nám, že v ňom chýbala skladacia magnetická roletka, ktorú mal predošlý testovaný kus. Otvorený a hlboký priestor tu tak pôsobil trochu neesteticky. Jeep Avenger má taktiež digitálny kokpit s displejom veľkosti 10,25″, ktorý je graficky prehľadný a dostatočne informatívny. Palec hore dávame za masážnu funkciu sedadiel, ktorá síce patrí medzi tie základnejšie, ale aj tak poteší. Sedadlá sú skôr pohodlné a mäkké a žiadne športové ambície neponúkajú. Aj tak sú ale príjemné na dotyk aj pohľad, to vodičovo sa nastavuje elektricky a pekným detailom je aj logo Jeep. Trojramenný volant je taktiež príjemný na dotyk a veniec je príjemne hrubý. S tlačidlami na ňom sme sa zžili rýchlo a bez zaváhania. Avenger sa štartuje tlačidlom a príjemným prvkom výbavy je bezkľúčové odomykanie. Priestor v kabíne nenadchne ani neurazí a v tejto disciplíne je malý Jeep na tom rovnako ako drvivá väčšina konkurencie. Ide o malý mestský crossover určený primárne pre dvojicu a tá sa v ňom nebude tlačiť. Ak chcete prepravovať ďalšiu dvojicu vzadu, bude to úplne v pohode, ale žiadne prebytky miesta tu na hlavy ani kolená nebudú. Ako vravíme, v rámci kategórie je to ale úplne akceptovateľné a bežné. Do kufra dáte 380 litrov, čo úplne stačí. S priestorom sa viete ale hrať a škálovať ho pomocou nastaviteľného dna podlahy a elektrické ovládanie kufra je prvok výbavy, ktorý by sme tu možno ani nečakali.

Avenger

Základom pohonu Avengeru je trojvalec s objemom 1,2 litra doplnený o turbo. Ten posiela svojich 74kW/100 koní a 205Nm iba na predné kolesá, čo pri aute tejto kategórie úplne dáva zmysel. Jeep – neJeep, štvorkolka by tu bola úplne zbytočná a ťažká. Trojvalcu tu pomáha mild hybrid a celý systém je spriahnutý so šesťstupňovým automatom. Výkon 100 koní sa v dnešnej dobe javí ako dosť nízky, avšak dynamika motora v nižších mestských rýchlostiach a na okreskách paradoxne nie je pocitovo zlá a pre jazdu vo dvojci pri troche skormnosti aj vcelku stačí. Prudké predbiehacie manévre ale treba plánovať obozretnejšie a na šport za volantom úplne zabdunite. Stovka za 10,9 sekundy ale nie je vyslovene zlá a vodičom s nižším temperamentom môžu tieto výkony vo väčšine bežných situácií aj stačiť. Problémom motora je ale trochu nepríjemné trhanie a aj keď sme sa snažili pedál akcelerátora stláčať s citom a plynule, jazdný prejav nebol úplne tak hladký akoby sme si želali. Zasa, nie je to nič tak hrozné, čo by malo zásadne ovyplyvniť vaše rozhodovanie, či si auto kúpiť. Malý Avenger nezaprie gény Jeepu a ponúka až šesť jazdných režimov, z toho tri pre nespevnený povrch. Tými sú blato, piesok a sneh. Zvyšok je eco, sport a normal. My sme si často pomáhali práve tým športovým, ktorý vďaka lepšej odozve na plyn vie čiastočne kompenzovať nižší výkon. Náš finálny priemer s mixom diaľnice a okresiek sa ustálil na hodnote 5,9 litra, čo vôbec nie je zlé. Diaľnice mu sedia ale najmenej, pretože malý a slabši trojvalec má s udržovaním vyšších rýchlostí skrátka viac práce. Bez nich sa kľudne viete ustáliť aj nad hodnotami rovných 5 litrov. Z hľadiska hospodárnosti dáva malý hybrid rozhodne dobrý zmysel, za podmienok, že ho budete využívať najmä tam, kam primárne patrí. A to je mesto a okresky. Výkon auta je síce pomerne nízky, ale samotný podovozok a jeho naladenie sú výborne vyvážené a hravé. Manévrovanie a zatáčanie v nižších rýchlostiach je zábavne a pohotové a celkom určite by podovzok zniesol aj väčšiu porciu výkonu. Naladenie je trochu tuhšie, ale vôbec neobťažuje a slušne pracuje s nerovnosťami. Podvozok a ovládateľnosť sú vlastne výrazne silnými stránkami malého Jeepu.

Avenger

Jeep Avenger je vstupným modelom ikonickej značky a aj napriek malým rozmerom si nesie dávku robustného imageu. Vrcholná výbava Summit s veľkými kolesami a sviežim lakom karosérie mu veľmi seknú. Práve v tomto úrovni výbavy nájdete aj prvky, ktoré pri menších autách až takto často nevidíme, ako napríklad elektrické ovládanie kufra či masážne sedadlá. Malý 100 koňový hybrid vyniká skôr nízkou spotrebou než výkonmi, ale pokojnejším povahám pri jadzách v meste a okolí môže úplne postačovať a nebude dôvod ísť do ničoho výkonnejšieho. Ak hľadáte dobre vybavený malý crossover s dávkou imageu, nízkou spotrebou a kultovým menom na kapote, za 28 490 eur s DPH môže kus na obrázkoch byť váš. A to v súčasnej dobe nie je ani tak hrozivo veľa.

Jeep Avenger e-Hybrid Summit

Motor R3 benzín + hybrid
Objem 1199 cm3
Výkon 74 kW/100 k pri 5500 ot/min
Krútiaci moment 205 Nm pri 1750 ot/min
   
Prevodovka Automatická 6-stupňová dvojspojková
Rozmery a hmotnosti  
Dĺžka 4084 mm
Šírka 1797 mm
Výška 1534 mm
Rázvor osí kolies 2557 mm
Hmotnosť (prevádzková) 1355 kg
Batožinový priestor 380 l
Palivová nádrž 44 l
   
Povinné údaje  
Maximálna rýchlosť 184 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 10,9 s
Spotreba (WLTP) 4,9/100 km
Emisie g CO2/km 111