Audi A6 sa mení, rovnako ako sa zmenilo Audi A5. Podľa nového názvoslovia je Audi A6 odteraz iba elektrickým autom, lebo ma párne číselné označenie vozidla. Prečo sa Audi rozhodlo k takémuto kroku je zatiaľ záhada, ale možno to do budúcna bude prehľadnejšie. Párne čísla sú pre elektrické autá, nepárne pre spaľovacie. A nové Audi A6 e-tron je určite elektromobil.
Vozidlo s dĺžkou 4 928 mm a rázvorom 2 946 mm stojí na platforme PPE, ktorú už osedlávajú niektoré nedávno predstavené modely. Je to jedna z najlepších a najnovších elektrických platforiem v portfóliu Volkswagen Group.
Audi vďaka tomu dokáže využiť batériu s kapacitou 100 kWh, ktorá je celková. Reálne má využiteľnú kapacitu 94,4 kWh a na výber je s pohonom zadnej nápravy a všetkých 4 kolies. Áno, čítate správne, Audi A6 môže byť prvýkrát s pohonom výlučne zadnej nápravy. Lenže najskôr sa pozrime na to ako vyzerá.
Vlastne je to jednoduché, všetko je podriadené maximálnej aerodynamickej efektívnosti. Tomu sú podriadené aj základné 19-palcové zliatinové disky, ale aj zrkadlá vo forme kamier. To umožňuje dosiahnuť modelu Audi A6 e-tron Sportback koeficient odporu vzduchu iba 0,21 a verzii kombi Avant 0,24.
Počkať, čo som to napísal? Základ bude Sportback? To znamená jediné, Audi A6 už nebude sedan, bude liftback a jediným pilierom, zostávajúcim na svojom vlastnom mieste, je kombi A6 e-tron Avant. Obe prevedenia budú dostupné nielen ako Audi A6, ale aj auto Audi S6. A už základné informácie o veľkosti hovoria, že vnútri bude priestoru dostatok nielen pre batožinu, ale aj pre pasažierov. Viac asi netreba vedieť, v päťmetrovom aute jednoducho málo miesta nemôže byť, najmä ak je postavené takýmto štýlom.
Interiér auta ozvláštnia ešte početné displeje. A tiež absencia tlačidiel bude pre niekoho zaujímavým prebudením. Pred vodičom bude digitálny kokpit s uhlopriečkou 11,9 palca, pred spolujazdcom bude príplatkový displej s uhlopriečkou 10,9 palca, ale to najväčší, čo môže zobrazovať informácie z informačno-zábavného systému je stredový displej s uhlopriečkou 14,5 palca zobrazujúci systém MMI.
Zvonka ešte treba poznamenať, že nové Audi bude mať aj nové svetlá s dvomi poschodiami vpredu a OLED technológiou vzadu. Je schopná komunikovať s ostatnými autami cez Car–to–X protokol.
Ale nás všetkých asi zaujíma to ako sa auto popasuje s elektrickou jazdou. Základné Audi A6 e-tron bude mať teda pohon zadnej nápravy, elektrický motor vzadu a výkon 270 kW (367 k). Ten udelí vozidlu 100 km/h rýchlosť za 5,4 sekundy a maximum elektronicky obmedzených 210 km/h. Ale ešte dôležitejšie je, že s veľkou batériou zvládne prejsť na nabitie až 756 km, ale s karosériou kombi je táto hodnota okresaná na 720 km.
Druhou alternatívou bude vozidlo s pohonom všetkých 4 kolies Audi S6 e-tron. S karosériou liftback Sportback zvládne na nabitie prejsť 675 km a s karosériou kombi až 647 km. Ale to nie všetko. Výkon tohto modelu je 370 kW (503 k) v štandardnom režime, ale ak zvolíte Launch Control tak sa dostanete na 405 kW (550 k). Stovka je záležitosťou 3,9 sekundy 0a maximum je posunuté na 240 km/h. Horšie dojazdové parametre sú aj následkom použitia väčších 20-palcových zliatinových diskov v štandardnej výbave.
Bez ohľadu na prevedenie je batéria stávaná s 800 V architektúrou, ktorá umožňuje maximálny výkon nabíjania 270 kW na kompatibilných nabíjačkách. To znamená, že za 10 minút pribudne do batérie dojazd na 310 km a z klasických 10 na 80 %, čo je porovnateľný údaj, sa dostane za 21 minút.
Takže toaleta, káva, toaleta, nabité. Je jasné, že ak sa auto dostane na nabíjačku podporujúcu inú architektúru, napríklad 400 V, tak je nabíjanie možné výkonom 135 kW a jednosmerný prúd viac nedá. Obojsmerný prúd zase predvádza 22 kW.
Nové Audi A6 e-tron teda kompletne mení ponuku vozidla a dostáva sa do nových segmentov. Do segmentov, kde už funguje Mercedes EQE a BMW i5.