Audi A3 Sedan: Reinkarnácia prapredchodcu

Postavenie modelu A3 nie je závidenia hodné. Od uvedenia na trh má proti sebe veľmi silného súpera v podobe VW Golf. Písal sa rok 1996 a prvá generácia malého prémiového auta bola najskôr trojdverová teda Hatchback. Po krátkom čase pribudla päťdverová Sportback. Ako plynul čas nasledovali menšie plastické operácie a pribudla aj otvorená verzia Cabriolet. Očakávania sa nenapĺňali a aj vďaka rastúcej obľube sedanov, a nie len na Severoamerickom trhu, teraz prichádza so štvoricou dverí a kufrom.

Sedan A3 má podobné rozmery ako prvé modely A4, ktoré prišli na trh už pred dvadsiatimi rokmi. Teraz pri celkovej dĺžke 4,46 metra stráca na väčšiu sestru takmer 30 centimetrov. Šírka a výška sú skoro identické a samozrejme rázvor je kratší. Ale aj 2626 milimetrov poskytne zadným pasažierom slušný priestor aj v oblasti kolien.

Pohonnými jednotkami budú tri benzínové motory s technológiou TFSI a jeden naftový 2.0-liter TDI s výkonom 110 kW (150 koní) a krútiacim momentom 320 Nm. Najsilnejšou zbraňou bude, pokiaľ neodklepnú verziu RS3, verzia S3 s veľmi pekne vyladeným preplňovaným benzínovým dvojlitrom. Maximálny výkon 300 koní (221 kW) a 380 Nm krútiaceho momentu a rýchlosť končiaca na tradičných 250 km/h. Čím boduje je vzhľad. Predný nárazník s väčšími otvormi, iné bočné prahy a výraznejší spojler na veku kufra. Nemôžu chýbať strieborné spätné zrkadlá, štvorica výhražných koncoviek a potom tie krásne disky. Je to síce Audi ale odviezli by sme. Na letisku. Po dlhej rovine.

Dizajn vozidiel so štyrmi kruhmi v znaku nemá chybu. Dynamický, primerane agresívny a s patričnou dávkou elegancie. Presne taký, aký človek od tejto značky očakáva. Na druhej strane sa podobajú ako vajce vajcu. Hlavne pri pohľade z boku sú rozdiely skutočne minimálne a jasne identifikovať o ktorý že model sa jedná, bude náročné.