Alpine A110 je oficiálny a s fajnovou galériou

Renault naozaj oživil značku Alpine. A bude vyrábať model A110 nadväzujúci na rovnomenný automobil vyrábaný v rokoch 1961-1977. V roku 1973 auto získalo niekoľko vavrínov v rally. Nový model také ambície nemá, ale vyzerá dokonalo.

Odkaz na historický model je vidno pri každom pohľade. Nie je to len usporiadanie prednej časti, ale aj zadnej, línia strechy, zadné okno, paralel je viac ako je zreteľné na prvý pohľad. Takéto majú byť všetky retroautá, moderné, s historickými odkazmi a dokonalé. A110 bude mať ploché brucho, zakrytovaný podvozok, najmä kvôli obtekaniu vzduchu.

Interiér bude v prvom rade jednoduchý. Prístrojová doska vyzerá fajn aj s klímou z Clia, ale najbrutálnejšie sú sedačky. Vyrobil ich Sabelt a jedna má 13,1 kilogramu. Aj tie pomáhajú udržať hmotnosť na hodnote 1080 kilogramov. Nevadí, že sa nedá nastaviť sklon operadla. Aspoň nikto nebude mať nutkanie frajeriť a ležať za volantom. Jednoduché a efektné riešenie správneho posedu.

Auto s dĺžkou 4178 milimetrov bude mať v strede motor 1,8 TCe odvodený od toho v Cliu RS. Bude mať 185 kW (252 k) a 320 Nm. Poháňať bude zadné kolesá, pričom nedzistupňom bude 7-stupňová dvojspojková prevodovka od Getragu.

Na začiatok si Alpine pripravilo verziu Premiere Edition, ako je zvykom aj pri Renaultoch. Celých 1955 kusov bolo predaných ešte pred samotným odhalením modelu. A to je cena 58 500 eur vo Francúzsku. Asi ho nutne potrebujeme do garáže! Možno radšej ako Alfu 4C a Porsche 718 Cayman.