Alfa Romeo Giulia a Stelvio: Nové svetlá, čo viac?

Od roku 2016 sa podarilo automobilke Alfa Romeo konečne spraviť modernizáciu svojho modelu Giulia, ale pridalo sa aj SUV Stelvio, ktoré je v ponuke od roku 2017. Nezmenilo sa toho veľa, lebo nebolo nutné veľa meniť. Dizajn oboch áut bol vlastne výborný už od začiatku a taký stále je.

Novinkou sú hlavne inovované predné svetlá s novým svetelným podpisom a novou technológiou. Majú tvar troch L a ako si evokujú model Brera spred pár rokov. Ten mal tri samostatne svietiace elementy, podobne ako 159. Nové svetlá majú rovnaký základný tvar, ale technologicky sú už o adaptívnych lúčoch a prispôsobení aktuálnej situácii na ceste. Maticový systém teda prináša výrazné vylepšenie viditeľnosti v noci.

Podobne decentnými zmenami prešli aj zadné svetlomety, ale tu sa už trošku jednotlivé vozidlá líšia. Giulia dostala priesvitný a aj priehľadný kryt, kým Stelvio získalo zatmavenú kryciu vrstvu svetiel. Ďalšou zmenou môžu byť upravené výplne otvorov v prednom nárazníku, či už ide o masku chladiča, alebo sa pozrieme na otvory na prívod vzduchu po stranách.

Vnútri je to znova o tom istom, čo je dobre netreba meniť. Preto pribudol len pred vodičom displej s uhlopriečkou 12,3 palca, ktorý zobrazuje niekoľko druhov budíkov. Tie majú názvy Evolved, Relaxed a Heritage. Najzaujímavejší je práve ten posledný, ktorý čerpá inšpiráciu v šesťdesiatych a sedemdesiatych rokoch minulého storočia. Dokonca má aj niektoré číslice naopak, teda konkrétne tie najvyššie a najnižšie, aby sa priblížil ku klasickým ukazovateľom spred 50 až 60 rokov.

Inovované modely ponúknu oba zhodne štyri výbavy a na vrchole oboch bude verzia Veloce. Táto bude môcť ponúknuť aj špeciálnu verziu Competizione. Prinesie odlišný dojem najmä vďaka sivej farbe exteriéru a červeným brzdovým strmeňom. Tie budú schované za 21-palcovými zliatinovými diskami. Do interiéru Competizione sa dostane systém ozvučenia Harman/Kardon, ale aj špeciálne logá na opierkach hlavy, či kožou potiahnutá prístrojová doska a sedadlá. Ponuka motorov ostane rovnaká, avšak v kuloároch sa hovorí o možnosti hybridnej verzie niekde počas budúceho roka.

Ako Giulia, tak Stelvio využíva stále rovnakú platformu, ktorú automobilka Alfa Romeo pracne vyvíjala a je zadokolková. Ani toto je však nezabezpečilo výraznejší trhový úspech. Reálne je tak v ponuke vozidlo s pohonom zadnej nápravy, alebo aj s pohonom všetkých 4 kolies. Ak nerátame verziu Quadrifoglio, tak je vrcholom Veloce s výkonom až 206 kW (280 k).