Aj trojka bude mať trojvalec

BMw predstavilo facelift svojho najmenšieho sedanu s číselným označením 3. Model F30 je na trhu len od roku 2012, ale aj tak asi už potrebuje inovovať. Najmä po tom, čo Mercedes vyšiel s minieSkom a Audi pripravuje novú A4.

Ale facelift je akýsi utajený. Schovaný. Iba trochu nárazník prezrádza, že auto je iné. A teda ešte predné svetlá adaptované na použitie diód. Vzadu je toho ešte menej. Veď najviac vidno znova svetlá s novým svetelným podpisom. Inak, kto vymyslel takú somarinu, že autá majú svetlný podpis?

Vnútro asi netreba rozoberať. Klasické marketingové žvásty, že nové, lepšie materiály a podobne. Ale zmena prišla v navigácii. Tá sa vraj učí. Nemčina je, angličtina, japončina, všetko zmáknuté. Takže sa učí trasy. Ak viackrát kašlete na to kadiaľ vedie, tak si to zapamätá a pošle vás tou novou cestou aj nabudúce.

No a teraz na to naozaj dôležité. Základ s označením 316i a štvorvalcom nahradí 318i s trojvalcom. Takže zadokolka s trojvalcom od BMW? Nevadí, že má 100 kW (136 k) a spotrebu 5,5 litra. Myslíme, že väčší úspech budú mať agregáty 320i a 330i. Druhý menovaný nahradí 328i a bude mať 185 kW (252 k). No a na vrchu miesto 335i bude 340i s výkonom 240 kW (326 k).

Naftové verzie budú v podstate rovnaké, od 316d po 335d a výkony od 85 kW (115 k) po 230 kW (313 k). Pri BMW bude samozrejmosťou ponuka automatov a pohonu všetkých kolies, ale nie pre všetky verzie. Veď 316d xDrive by asi nemalo veľmi zmysel.

Inovovaná trojka sa začne predávať v druhej polovici roka a všetko, čo platí pre sedan sa premietne aj do kombi. GT zatiaľ zostane ukrátené. Ale zase M3 tiež pár retuší dostane.