272 kW aj pre BMW M135i a na zadok

Ford Focus ST od Wolfa môže mať v najvyššom stupni až 272 kW (370 k). Veľa odborníkov a tých, ktorí veľký výkon na predok naozaj skúsili to nie je úplne jednoduché krotiť. Najmä preto, že kolesá prenášajú zatáčanie aj výkon. BMW to má inak.

Sportec upravil hothatch M135i v dvoch stupňoch. Už v základe disponuje peknými 235 kW (320 k) a 450 Nm. Prvý stage dáva 261 kW (335 k) a 510 Nm a úpravca ho dosiahol iba zásahom do riadiacej jednotky.

Druhý level pridáva dvestobunkový katalyzátor a zvody. To razom zvýši výkon na 272 kW (370 k). A to je veľmi blízko M3 s osemvalcom (E92). Úprava stojí 4300 eur a stovku dá za 4,6 sekundy. To je o 0,3 sekundy menej ako základná, neupravená verzia. Z elektronicky obmedzených 250 km/h sa posunula aj maximálka. Na, znova, elektronicky obmedzených 275 km/h. Nebolo tak dávno, keď takáto rýchlosť bola vyhradená pre superšporty.

Ktoré by ste teda brali s takým výkonom? Focus ST od Wolfa, alebo M135i od Sportecu?