Top 10 trhu nových hothatchov (nižšia stredná trieda)

Mať hothatch bol na začiatku symbol rebelstva, symbol toho, že síce sa tvárim ako uhľadený občan, ale v zákutiach mysle mi behajú aj nemravné myšlienky. To bolo, teraz je všetko inak. Každý chce hothatch.

Tomu sa prispôsobuje aj ponuka a napríklad nižšia stredná trieda ponúka niekoľko možností ako utratiť peniaze za výkonný a praktický nástroj. Je smutné, že z triedy sa teraz stáva hlavne téma ako machrovať pri pive o prejazdoch nejakého okruhu, čo nič nevypovedá o zábave za volantom. Aj napriek tomu je v ponuke niekoľko extrémnych áut s výkonom, aký mali kedysi športové autá.

10. Audi RS3

Audi sa snažilo docikať ďalej ako Mercedes. Preto má z päťvalcového motora až 270 kW (365 k) Tie sa opierajú samozrejme do všetkých kolies prostredníctvom systému Quattro.

Základná cena: zatiaľ nestanovená, ale predpokladáme minimálne 50 tisíc eur

10 Audi RS3

9. Opel Astra OPC

Hothatch od Oplu je umiernenejší ako predchodca. Už nemá vražedný torquesteer ani výbušnosť hladného tigra. Je skôr GT ako hothatchom. Doknca sa nám v teste zdalo 206 kW (280 k) málo.

Test Opel Astra OPC

Základná cena: 28 390 eur (pri súčasnej akcii 25 290 eur)

09 Opel Astra OPC

8. Volkswagen Golf GTI

Nemecký hatch je už tri generácie skoro rovnaký. Stále dobrý, stále sterilný. Ale sedmička má našťastie Performance Pack. Bez neho GTI nekupujte. A aby sme nezabudli, my by sme GTI brali skôr ako trochu prehnané R.

Základná cena: 27 150 eur (28 200 eur s Performance balíkom)

08 Volkswagen Golf GTI

7. Honda Civic Type-R

Civic Type-R je naozaj výborné auto už po generácie. Už EP3 bola brutálna, FN2 trocha vymäkla, najmä stagnáciou pri motore, horšou zadnou nápravou a vyššou hmotnosťou. Ale doháňala to tvarmi. Najnovšia, predstavená v Ženeve, nám príde ako prehnaná, ale to asi nebude vadiť, ak bude jazdiť ako malý boh.

Test Honda Civic Type-R (EP3)

Základná cena: nový model ešte nie je v ponuke, odhad cca 37 000 eur

07 Honda Civic Type-R

6. Seat Leon Cupra

Žiaden hothatch nespôsobil taký rozruch ako výkonnejšia verzia Cupra 280. Veď zosadila z pozície najrýchlejšej predokolky na Severnej sľučke práve Mégane Trophy. Len potom prišlo vytriezvenie v podobe toho, že úpravy neboli v ponuke a boli nadštandardné. Automobilka balík zaradila do ponuky až nedávno. Aj keď to už je niečo iné, tak v ponuke pribudol aj hotwagon. Aký má ten vlastne čas na ringu?

Základná cena: 25 140 eur

06 Seat Leon Cupra

5. Mercedes-Benz A45 AMG

Mercedes s A45 AMG išiel do hothatchu prvýkrát. A spravil si veľmi dobrý prieskum trhu, lebo to dal správne hneď. Dvojliter s najvyšším výkonom nepoháňa len jednu nápravu, ale rovno obe. Predsa 265 kW (360 k) by na predok bolo až príliš. No a cena všetkým vymoženostiam zodpovedá.

Základná cena: 50 580 eur

05 Mercedes A45 AMG

4. BMW M135i

Nie je to priamo eMko. Ale nie je to ani obyčajný model. Po facelifte je krajší a stratil smutný výraz. Na štvrtom mieste je namä kvôli koncepcii s motorom vpredu a pohonom zadnej nápravy. Z pohľadu vodiča naozaj vynikajúce auto. A ak sa niekomu nepáči predok pred faceliftom, tak máme tajný tip. Predok z kupé radu 2 na hatchback tiež sedí.

Základná cena: 40 650 eur

04 BMW M135i

3. Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde

Nie, nie je najvýkonnejšia, ani na Ringu nedá časy hodné Radicalu. Ale zase na druhú stranu, nemá ani prehnaný styling. Dokonca sa o nej dá povedať, že je sexi. Je päťdverovou verziou 4C. Aspoň motoricky. Jediným problémom tak zostáva, že má relatívne vysokú cenu. S cenovkou 27 tisíc eur by to šlo lepšie.

Základná cena: 31 730 eur

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

2. Ford Focus ST

Namietate, že nie je brutálny, že predchodca bol brutálnejší? Tak na to povieme len jedno, hothatch nemá byť o brutalite superšportov, ale o každodennom používaní. A v tom je ST úplne dokonalé. Nie RS, ale ST. RS je v určitých ohľadoch až prehnané. To už nie je na každodenné jazdenie. Kdeže hothatch? RS je superšport!

Test Ford Focus ST

Test Ford Focus ST kombi

Základná cena: pred faceliftom bola cca 26 tisíc eur

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

1. Renault Mégane RS

Trocha menej praktickosti a viacej šialenstva. Dozadu nič nie je vidieť, vzadu majú pasažieri pocit stiesnenosti kvôli mohutným C-stĺpikom. Ale vodič to zvláda nadmiernu výborne. Veď má jednu z najrýchlejších predokoliek s legendárnymi koreňmi RenaultSport.

Test Renault Mégane RS 265 Cup

Test Renault Mégane RS 265 Red Bull Racing RB7

Základná cena: 28 790 eur

01 Renault Mégane RS Trophy