Zabudnite na Barchettu, nový Fiat 124 Spider je top!

Vyjasnime si to hneď na začiatku. Mazda MX-5 vo svojej štvrtej generácii, označovanej aj ako ND je prefektné auto. Aj napriek tomu, že Steve Sutcliffe zistil, že 1,5ka je univerzálnejšia by sme skôr brali viac výkonu dvojlitra. Alebo nie? Čo na to Fiat?

Už dávnejšie sa špekulovalo, že na základoch vynikajúcej Mazdy vznikne Fiat 124 Spider. Meno má prevziať z modelu zo šesťdesiatych rokov a podvozok, či ďalšie prvky z MX-5. Vyzerá, že sa to podarilo. Len škoda pridlhých previsov. Tie tiež vytvrárajú dojem, že má obrovské priestory medzi kolesami a blatníkmi. Normálne mu treba rovno športový podvozok so znížením aspoň 3 centimetre.

Tvarovo tiež nadväzuje na históriu, ale predok akoby z očí vypadol aj Nissanu 240Z. Niektoré prvky zase prinášajú myšlienky na Dodge Viper. Zadné svetlá sú ako na Maserati a zadné blatníky skôr ako ostatnú MX-5 ND evokujú druhú generáciu NB.

K interiéru netreba veľa hovoriť. Veď je to presne to, čo je v Mazde, len s inou uvítacou obrazovkou na infotainmente a iným logom na volante.

Prvé odhalenie auta pre USA sľubovalo naozaj veľa. Veď americká verzia má 1,4 turbo s výkonom 118 kW (160 k) z brutálneho Fiatu 500 Abarth Essesse. Lenže hneď prišlo vytriezvenie v podobe špecifikácií európskej verzie.Tá dostane len 103 kW (140 k) z rovnakého agregátu. Pre Európu je zatiaľ v pláne iba manuál. Aspoň, že to.

Ale jedným dychom treba dodať, že sa má vraj na trh dostať aj verzia Abarth, ktorá by mala dostať motor 1750 TBi z Alfy Romeo 4C. Bude však mať menej výkonu, predpoklad je, že okolo 147 kW (200 k). To by dalo do rúk Fiatu eso, ktoré Mazda nemá.

Takže otázka znie, či Mazda MX-5 2,0, alebo počkať na Fiat 124 Spider Abarth…

A pre istotu pridávame aj fotky americkej verzie. Prečo? Lebo Webb Bland ich spravil naozaj výborne! Naviac vidno, že USA bude mať okrem vyššieho výkonu aj možnosť automatu.