Volvo V40 T5 HPC od Heica je naozajstný hothatch

Najväčší problém Volva V40 je, že aj napriek tomu, že verzia T5 má 187 kW (254 k) ho nikto nepovažuje za hothatch. A podľa nás by ním mohol byť. Možno mu ale chýba trocha odviazanosti a takého  toho extrovertského ukazovania sa.

A tu nastupuje nemecký úpravca Heico Sportiv. V prvom rade na 2,5-litrovom 5-valci pomení niektoré veci. Áno, je to presne ten motor, ktorý je aj vo Forde Focus RS Mk2. Zmenil sa výfukový systém, turbo, nasávanie a medzichladič. Tramtadadá, výkon skočil na 235 kW (320 k) a zo sériových 360 Nm je enormných 510.

V prípade spaľovania etanolu to je dokonca až 257 kW (350 k). Volvo V40 T5 HPC, ako sa auto volá po úprave, dokáže stovku za 5,6 sekundy a maximálne sa dopracuje k 265 km/h.

Heico Sportiv pridal aj 19-palcové disky a brzdobý systém s priemerom 370 milimetrov vpredu využívajúci naplno 6 piestikov. Bodykit je vytvorený z ľahkého polyuretánu a do očí až pichá toxická zelená farba. Vnútri je športový volant, pedále a pár ďalších drobností, ale najlepším detailom sú sedadlá Recaro.

Heico Sportov tvrdí, že auto je len konceptom a výkladnou skriňou toho, čo dokáže, ale peniaze sú mocná víla, ktorá mu určite dokáže opraviť názor.