Volkswagen vylepšil malý model Polo, je viac ako väčšie autá

Volkswagen Poo je zástupcom segmentu B, ktorý jmá naozaj dlhú tradíciu. Je však v dynamicky sa rozvíjajúcej triede. To znamená, že nemôže zaspať na vavrínoch a musí ponúknuť čo najlepšie parametre. Na prispôsobenie sa trhu prichádza aktuálne facelift súčasnej generácie.

Po facelifte SEATu Ibiza, ktorý využíva podobné technológie je celkom jasné, že aj Polo dostane niekoľko noviniek. Celkom zásadne sa zmenila predná časť, ktorá má zaujímavé riešenie prepojenia svetiel LED pásom. Toto isté sa stalo aj Tiguanu pri facelifte.

Predné svetlá sú tiež nové a majú štandardne osadenie LEDkami. Vo vyšších stupňoch výbavy, alebo za príplatok, ponúkne malé mestské auto dokonca maticové LED svetlá s adpatívnym lúčom. Vzadu sa tiež zmenili svetlá, ktoré viac pripomínajú väčší Golf a vyzerajú vyzretejšie. Pozornejšie oko si všimne, že postupne väčšina modelov Volkswagenu presúva svoj názov modelu do stredu veka batožinového priestoru.

Niekoľko zmien je viditeľných aj v interiéri. Medzi ne určite patrí nový dotykový displej s uhlopriečkou až 9,2 palca, čo je najväčší aký kedy Polo malo. Z Arteonu a inovovaného Tiguanu prichádzajú nové ovládacie prvky klimatizácie. Sú dotykové, ak chcete vedieť. V inovovanom Pole už nenájdete klasické ručičkové prístroje. Pre všetky úrovne výbavy bude v ponuke výhradne digitálny panel. Ale bude sa líšiť veľkostne. Pre základné verzie bude mať uhlopriečku 8 palcov a pre lepšie vybavené modely to bude 10,25 palca.

O pohon sa budú starať litrové trojvalce, teda hlavne tie. Očakáva sa aj príchod 1,5-litrového TSI so štyrmi valcami, ale to musíme počkať. Podobne ako na GTI s dvojlitrom. Základom bude atmosférický litrový trojvalec s výkonom 59 kW (80 k) a krútiacim momentom 93 Nm. Omnoho väčší zmysel v Pole dáva prepĺňaná verzia buď s 70 kW (95 k), alebo 81 kW (110 k). Tieto výkonnejšie motory môžu mať dokonca sedemstupňovú automatickú prevodovku.