Volvo XC90 bolo najdlhšie vyrábaným modelom značky. Z liniek schádzal už od nepamäti. Ale stále malo sedemmiestne SUV úspech. Vyzeralo aj napriek veku k svetu, pôsobilo stále ešte moderne a konkurenciu odrovnalo aj priaznivejšou cenou.
Na prvý pohľad sa to nezdá, ale Volvo trochu zmenilo znak. Vpredu na novej generácii v sebe schováva aj kameru. Po kotúľaní na videu vidno, že znova bude etalónom bezpečnosti. V tomto aute by sa Jamesovi Bondovi nič nestalo. A aj by bol menší problém prekotiť ho ako Aston Martin.
Nový tvar sa nemusí páčiť každému, ale tie konzervy pindali aj na prvú generáciu XC90. Podľa nás vyzerá elegantne a nadčasovo, takže sa zasa bude môcť vyrábať až do roku 2030 len s jemnými retušami. Ako povedal šéf automobilky, tento model rozhodne o budúcnosti automobilky, lebo je ťažiskovým modelom najmä v USA a Kanade.
Automobilka tvrdí, že predné svetlá boli inšpirované Thorom. Tým bohom, nie smradľavým zvieraťom a konkrétne jeho kladivom. Zboku tvar nekazí vôbec nič, všetky línie sú adekvátne a znova najmä elegantné. Volvo ani neskĺzlo do malých tankových priezorov, ako vyzerajú niektoré úzke okná na konkurentoch. No a o optické zmenšenie sa postarajú až 22-palcové disky kolies.
Interiér už automobilka zverejnila a vyzerá znova nadčasovo. Tiež udáva novú cestu, ktorou sa uberú aj ostatné nové modely. Tenká konzola sa dostane do histórie a nahradí ju niečo takéto. V ponuke pre interiér bude napríklad štvorzónová klimatizácia, čalúnenie jemnou kožou, či zvuková aparatúra Bowers & Wilkins s 19 reproduktormi a výkonom až 1400 wattov.
Dôležitý je ten fakt o siedmych miestach. Na zadné, ale úplne zadné, sedadlá sa v pohode usadia osoby, ktoré nenarástli vyššie ako 170 centimetrov. Takže pre deti tam bude miesta habadej. Dokonca obaja kufroví pasažieri budú môcť niečo schovať v odkladacom priestore. Neodporúčame tam nechávať hrušku, jablko, či banán. Akékoľvek ovocie by asi časom vytvorilo nepríjemnú arómu v, povedzme že, luxusnom interiéri.
O novej XC90 Volvo hovorí ako o najvýkonnejšom a najčistejšom SUV. Máme podozrenie, že nehovoria o samočistiacom laku, ale o exhalátoch motorov. Základným kameňom čistoty budú agregáty Drive-E. Napríklad verzia D5 ponúkne 168 kW (225 k) a 470 Nm, pričom spotrebuje vraj iba 6 litrov. Ešte menej hladný bude motor s označením D4, výkonom 142 kW (193 k) a krútiacim momentom 400 Nm. Tomu stačí päť litrov.
Na benzínovom poli, najmä v USA, budú bojovať agregáty T6 (239 kW/320 k a 400 Nm) a T5 (189 kW/254 k a 350 Nm). Omnoho neobvyklejšou bude alternatíva T8 Plug-In Hybrid. Spaľovaciu zložku bude tvoriť ddvojliter s turbom aj kompresorom poháňajúci predné kolesá. O zadné sa postará elektormotor. Kombinovaný výkon je až 298 kW (400 k) a krútiaci moment 640 Nm. PIH dokáže na elektrickú energiu prejsť až 40 kilometrov.
Teraz ostáve len otázka, či tento model zachráni značku. Náš názor? S takýmto výzorom a potenciálom úplne určite! My by sme už neriešili Mercedes GL, XC90 je krajšie!
One thought to “Tvary Ikea už u Volva XC90 skončili”
Comments are closed.