Test Toyota Corolla Touring Sports: Silnejší je lepší

Tak prišlo aj na posledného. Karoséria kombi je posledná v rade, po hatchbacku a sedane sa k nám do redakcie dostala aj najpraktickejšia alternatíva. Práve tá dostala aj niečo vážnejšie. Nie, nie je to ten 1,8-litrový kompresor, po ktorom túžime do hatcbhacku. Je to dvojlitrový hybrid, ktorý má viac výkonu ako 1,8-mičkový.

Kým sedan je trochu iný, tak kombi a hatcbhack sú ako z jednej rodiny. Predná časť má rovnaké svetlá, aj nárazníky. Ku dynamickej vizáži pridáva aj dostatočne veľký a praktický kufor. Pritom navonok nebadať, že kombi je relatívne veľké auto.

Dynamické kombi

Prečo by praktické autá mali vyzerať ako praktické autá? Pri Corolle sa dizajnérom podarilo spraviť tvár, ktorá vyzerá dynamicky a so správnou farbou dokáže byť stredobodom pozornosti vo väčšine prostredí plných koncernových vozidiel z operatívnych lízingov v škále monochromatického spektra. Teda čierno-bieleho spektra.

Predĺžená silueta auta nie je len kvôli kufru a dlhšej zadnej časti, ale je aj kvôli dlhšiemu rázvoru. Ten pridal, oproti hatchbacku, 6 centimetrov. Nie je to vidno na prvý pohľad, ale ak sa na to zameriate, tak vidíte, že je o niečo väčšia. Samozrejme, ako víťazi z tohto predĺženia vyjdú pasažieri vzadu.

Je jedno, z ktorého pohľadu sa na Corollu kombi, nazývanú oficiálne Touring Sports, pozriete, vždy budete vidieť snahu o dynamické línie. A celkový vzhľad ešte podporujú zliatinové disky kolies s priemerom 18 palcov. Auto ide rýchlo vlastne aj keď stojí.

Dynamické línie trochu utlmuje hnedá metalická farba, ktorá pridáva ku balíku eleganciu. Výbava Executive, najvyššia možná, nemá ani čiernu strechu ako Selection, čo však vôbec nechýba, práve pri tejto farbe by bol iný lak strechy nežiaduci.

Priestor a zladenie

Kým pri hatchbacku sme trochu ohŕňali nosom nad priestorom na zadných sedadlách, pri kombi to nie je problém. Práve 6 centimetrov rázvoru pridalo to, čo mu chýbalo. Nehovoríme, že Corolla ponúka miesto Superbu, veď to sú úplne iné triedy, ale nie je ho málo. Je ho naozaj dosť. Nikto sa sťažovať nebude, pokiaľ vodič nemá viac ako dva metre výšky.

Okrem miesta pre pasažierov je štedrý aj priestor v kufri. Verzia s dvojlitrovým hybridom stráca pár litrov, ale stále je priestor obrovský. Dno má lišty, ktoré zabraňujú pohybu batožiny. Samotné dno má dve nastavenia výšky a po sklopení sedadiel sa tam hádam aj vyspíte. Takže ideálne festivalové auto? To síce nepovieme stopercentne, ale keby vás na Pohode, či Grape stihne zlé počasie, tak sa máte kam skryť.

V interiéri je niečo inak. Niečo mu dáva úplne iný, až luxusný nádych. Tým niečim je čalúnenie. Bledá koža vyzerá s kovovými aplikáciami okolo opierok hlavy naozaj famózne. Bledý je aj stred prístrojovej dosky, čo tiež spôsobuje ten odlišujúci prvok, kvôli ktorému vyzerá vnútro auta strhujúco.

Na rozdiel od hatchbacku, kombi má iný displej pred vodičom s tromi výraznými modrými kruhmi. Je to dané výbavou, ale tento pôsobí decentnejšie a prehľadnejšie. Prepína sa tlačidlami na volante. O infotainmente sme už písali, aj ten je prehľadný a na logiku si ľahko zvyknete. Stále však nutne potrebuje lepší obraz z kamery. Myslíme si, že problémy robí práve samotná kamera, nie displej, lebo ten slušne zobrazuje náhľady albumov pri prehrávaní. V každom prípade, ak by mohla Toyota zaradiť niečo do dlhodobého plánu, tak práve inováciu týchto systémov.

Existuje hybridný hotwagon?

Nie je to nuda. Toyota Auris ako kombi bola taká… Bola na transport z bodu A do bodu B, bez vzruchov, bez akejkoľvek námahy a bez emócií. Corolla je iná, námahu nepridáva, ale emócie áno. Je úplne iným autom a aj ako kombi je príjemné na ovládanie a jazdu.

Dokonca môžeme povedať, že podvozok má naozaj výborný. Môže za to aj fakt, že batérie sú v kufri, čo zlepšuje rozloženie hmotnosti medzi nápravy. Ak pôjdete rýchlejšie do zákrut, čo pôjdete, lebo inak by vám stačil aj slabší hybrid, tak budete prekvapení ako veľmi je Corolla stabilná a ako dlho sa drží v neutrálnej charakteristike. Jasné, keď to preženiete, tak nastúpi nedotáčavosť, ale aj tú ľahko skorigujete.

Dvojlitrový hybrid je na jazdu mimo mesta omnoho príjemnejší ako 1,8-litrový, lebo ponúka viac výkonu. A nie o pár kobýl, ale rovno o 42 kW (58 k). Reálne to je cítiť a ťah má vo väčšine situácií naozaj výborný. Akurát nie každému sadne bezstupňová prevodovka e-CVT. Účel plní, ale nejaká dvojspojková alternatíva by možno pridala väčšiu senzáciu pri zrýchľovaní.

Naopak, na spotrebu je CéVéTé vynikajúce. Za týždeň sme mali priemer 5 litrov. Ale ak by ste mali odvahu a jazdili na štýl dôchodcu, ktorý rezignoval na akékoľvek ponáhľanie a život celkovo, tak sa viete dostať kľudne aj pod 4 litre. Na veľkom, teda relatívne veľkom, kombi s jaskyňou na mieste batožinového priestoru. Corolla sa zjavne podarila v každej karosárskej verzii.

Športový hybrid nie je úplne nereálne slovné spojenie

Oproti 1,8-mičke je dvojliter naozaj lepší, ponúka lepší výkon, prichádza s rovnako nízkou reálnou spotrebou. Tam, kde potrebujete nakladať na slabšom, na výkonnejšom idete na 75 percent. Otázka je, koľko je adekvátny rozdiel cien. Vo výbave Executive, ktorá je na vrchole ponuky, je rozdiel 2 200 eur. Nie je to tak tragické, najmä keď dvojliter ponúka omnoho viac ako 1,8-mička. Ak jazdíte aj mimo miest, tak neváhajte.

V aktuálnej akciovej ponuke je zľava na Corollu Touring Sports až 1 800 eur. Aj s ňou je cena testovaného kusu nad 34-tisíc eur. Nie je to málo, ale z auta máte pocit, že bude aktuálne a funkčné aj o desať rokov. Odporúčame však priplatiť za balík VIP, ktorý má osemnásťpalcové zliatinové disky, kožené čalúnenie, ale najmä vynikajúce Bi-LED svetlomety.

Toyota Corolla Touring Sports 2,0 Hybrid Dynamic Force e-CVT Executive

Motor R4 benzín + elektromotor
Objem 1987 cm3
Výkon Celkový výkon 132 kW (180 k) pri 6000 ot/min
Krútiaci moment 190 Nm pri 4400-5200 ot/min
   
Prevodovka e-CVT
   
Rozmery a hmotnosti  
Dĺžka 4653 mm
Šírka 1790 mm
Výška 1435 mm
Rázvor osí kolies 2700 mm
Hmotnosť (prevádzková/celková) 1560/1955 kg
Batožinový priestor 581  l
   
Povinné údaje  
Maximálna rýchlosť 180 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 8,1 s
Spotreba (mesto/mimo/komb) NEDC 3,4/3,8/3,4
Emisie g CO2/km 84