Odjazdili sme prvé kilometre na inovovanom Superbe, je ešte lepší

Niektoré medzinárodné prezentácie si nevyžadujú cestovanie lietadlom. Keď je vo Viedni, tak s kontrolami na letisku problémy zjavne nebudú. Prišli sme skôr, čakali sme kolónu niekde na diaľnici z Bratislavy do Viedne. Nebola. Poznáte to, keď sa ponáhľate, tak sa všetko kazí, ale keď máte relatívne dosť času, tak všetko ide presne ako má.

Skorý príchod však znamenal, že si nikto ešte nestihol zajednať konkrétny Superb. Ani nemusíte hádať, že čo sme si vzali. Sportline. A s najvýkonnejším benzínovým motorom.

Škoda Superb Sportline 2,0 TSI 4×4

V červenej metalíze vyzerá naozaj super. Je trochu škoda, že Škoda vypustila z ponuky brutálnu farbu Dragon Skin, ale vraj sa dá, v rámci fleetových farieb, objednať. Vraj vtedy treba, aby sa stretli dve autá, ktoré majú byť lakované rovnakou farbou. Nevadí, hlavne, že sivá bez metalízy pôjde ako teplé rožky, tá je predsa, vďaka Audi, in.

Po úvodnom predstavení invovaného modelu a občerstvení vyrážame. Je teplo. Veď to sa dalo od termeňa júlového čakať. Klimatizácia funguje, len nedávajte, ani náhodou, režim Eco. Ten stlmí klímu a bude znova to, čo bolo predtým. Najlepšie je rovno si nastaviť Individual podľa preferencií a používať iba ten.

Interiér vlastne veľa zmien nepotreboval. Pribudlo len niekoľko chrómových prvkov. Aj infotainment je iný ako bol na začiatku výroby tretej generácie modelu, ale jeho zmena nastala už pri priebežnom vylepšení. Na ňom nastavujeme dlhšiu, ale malebnejšiu trasu cez rakúske dediny a agrárne oblasti.

Launch Control funguje, dokonca si pamätám ako spustiť sekvenciu. Zrýchlenie je naozaj veľmi dobré, aj keď motor stratil pár koní a dostal naviac GPF. To je benzínový filter pevných častíc. Motor sa takto pripravil o 6 kW (8 k). Reálne to poznať nebudete, najmä ak nejazdíte s obomi autami po sebe. Možno má nový motor trochu slabší ťah, možno tupší zvuk, ale nič z toho vám vadiť nebude. Stále je brutálne dynamický a ponúka parametre, ktoré nemá každé druhé auto.

Trochu v šoku budete v zákrutách, keď zošialpnete plyn. Aj v športovom režime je odozva na plyn trochu ležérna. Reálne sa pri dynamickej jazde naučíte brzdiť ľavou nohou a pravou budete tlačiť akcelerátor ešte o trochu skôr ako povolí pud sebazáchovy.

Oukeeej, ale jazdíme v Rakúsku, tu môžete mať aj tisíckoňové monštrum, ale ten podvedomý strach z vysokej pokuty je až príliš silný. Dáte tempomat na stovku mimo obce a nestačíte sa čudovať. Prediktívna funkcia adaptívneho tempomatu funguje výborne a mení rýchlosť podľa toho, čo je na značkách, alebo podľa prítomnosti obce. Dokonca zvláda aj pribrzdenie do kruháčov, v spolupráci s navigačnými dátami. Ak však kruháč v navigácii nie je, tak musíte brzdiť normálne, old-school, pedálom. Túto funkciu si dokážete vypnúť, ale práve v krajine zaujímavých pivníc sa bude určite hodiť.

Supeerb ešte prichádza s novými prednými svetlami. Škoda dostala prístup k maticovým LED svetlám, ktoré musia svietiť výborne, ale uznajte, medzi 10-tou a 13-tou hodinou ich veľmi neotestujete, ak nežijete niekde za polárnym kruhom, kde sa piesok leje a voda sype. Teda vlastne, kde je polárna noc. Veríme, že svietia brutálne.

Ešte je niekoľko dizajnových zmien, ktoré Superb prináša, má predsa nové hmlovky v nárazníku, má nový nápis na kufri, svetlá má vzadu spojené lištou, vyzerá ešte modernejšie ako doteraz. Prechádzame rakúskym vidiekom a zrazu to prichádza, akonáhle sadám na sedadlo spolujazdca, tak sa objaví naozaj pekná cesta. Som dídžej, nastavujem Audioslave – Show me how to live a v zákrutách, až na tú pomalšiu odozvu na plyn predvádza Superb to najlepšie, čo dokáže. Nie je vyslovene športovým autom, ale športového ducha mu nemožno uprieť. Vzhľadom na škaredý pohľad cyklistu na opakovanie kašleme a ideme radšej na obed.

Škoda Superb Combi Scout 2,0 TDI 4×4

Po obede sa meníme, volíme krátku trasu a tešíme sa na rovnaký motor v Scoute s modrou farbou. Ale ten niekto vzal. Takže druhá možnosť, dvojlitrové TDI s 140 kW (190 k). OK, môže byť, na diaľnici je to predsa jedno.

Diaľničný koráb si zaslúži nastavenie do komfortného režimu. Má aj off-road, ktorý je špeciálne pre tento model, veď má aj svetlú výšku väčšiu o 15 milimetrov, ale mimo cesty sa aj tak tieto autá často nedostanú. Jazda je plavná až húpavá, spomeniete si na všetky filmy o lodiach, Titanic, Haemoo, Perfect Storm, Star Wars, fakt na všetky. Po diaľnici to je nuda, preto pomáha aparatúra Canton, ktorá reprodukuje zvuk naozaj príjemne.

Tu už žiadne technológie neskúmam, pripájam si bluetooth a púšťam podcast Luživčák, ak si dobre pamätám, tak so Zuzanou Hanzelovou. Letisko vo Viedni je vzdialené len kúsok, tak cesta ubieha naozaj rýchlo. Superb je ešte vyspelejší a dospelejší ako doteraz. Je super. A ja by som ho kedykoľvek zvolil radšej ako koncernového brata, Passat.