Test Toyota Corolla Hybrid: Alternatíva nemusí mať alternatívny tvar

Toyota ukončila výrobu Aurisu. Ak by sme mali skloňovane podľa postáv z gréckej mytológie, tak ukončila výrobu Aura. My sa však skôr prikláňame k tej prvej verzii. Nič to však nemení na tom, že to, čo je na trhu miesto toho modelu je ľahšie skloňované. Corolla sa vracia v plnej sile, nie iba ako okrajový sedan. Okrajový myslíme na našom trhu.

Staronové meno prinesie ešte väčšiu popularity modelu, čo sa odzrkadlí na potvrdení prvého miesta najpredávanejšieho auta na svete. Má na to slušné predpoklady. Kým Auris mohol pôsobiť dizajnom neutrálne a až trochu nudne, Corolla má tvary, ktoré sú krajšie a dynamickejšie. A má dva hybridné pohony. My sme skúsili ten slabší.

Presvedčí dizajnom

Tak sme sa dostali od relatívne nudne vyzerajúceho auta ku súčasnej Corolle. Tvary sú ostrejšie, pútavejšie a vôbec nezaniknú v dave, najmä ak má dobrú farbu. Testovaný kus dobrú farbu rozhodne má. Červená ešte zvýrazňuje línie a pôsobí, spolu s čiernou strechou ako magnet na pohľady. Predpokladáme, že takto nakonfigurované auto veru ľahko nezovšednie.

Ak ste už túto kombináciu niekde videli, tak sa nie je čomu čudovať. Veď je to tá istá, ktorá sa na nás valí z reklám a z letákov. Hatchback nie je jedinou karosériou v ponuke, Corolla zasiahla viaceré časti segmentu. Môžete si kúpiť aj sedan a kombi.

Veľkostne patrí Corolla k menším zástupcom segmentu C. To znamená, že s ňou zaparkujete naozaj bezproblémovo kdekoľvek. S dĺžkou len 4,37 metra ešte v bežnom parkovacom mieste ostane nejaká rezerva. Ani šírka nie je extrémna a s hodnotu necelých 180 centimetrov je tiež použiteľná v každodennom boji o pozíciu na odstavenie vozidla.

Reálne, najväčším šokom pre nás bolo ako veľmi sa od konzervatívnych tvarov Aurisu dostala Corolla do modernej sekcie medzi konkurentmi. Môžu za to aj Full LED predné svetlá. Nemajú síce natáčanie, ani adaptívne funkcie, ale svietia veľmi dobre. Už sú asi celkovo preč časy, kedy autá mali naozaj zlé svetlá.

Moderný prístup aj vnútri

Automobilka sa na to vrhla zhurta. Interiér Corolly tiež patrí medzi modernejšie. A je hlavne vizuálne ľahký. Môže za to určite aj oddelenie prístrojovej dosky od stredového tunela. Tu vzniklo miesto, kde si môžete bezdrôtovo nabiť mobil. Len pri jeho umiestňovaní musíte dávať trochu pozor, lebo ak to spravíte nešikovne, tak si zapnete vyhrievanie sedadiel kolískovým prepínačom. V lete pri 30 stupňoch sa táto nepozornosť kruto trestá.

Všetci hovoria o displejoch pred vodičom, ani Toyota neostáva stáť bokom. Otáčkomer, palivomer a teplota chladiacej kvapaliny ostávajú analógové, ale rýchlosť a všetky ostatné údaje sa zobrazujú na displeji. Ten má vlastne len jeden druh zobrazenia, ale je prehľadný a ľahko čitateľný.

O prehľadnosti je ťažšie hovoriť, v niektorých prípadoch, pri pohľade na displej informačno-zábavného systému. Spočiatku si budete myslieť, že ste stratení. Ale v momente ako sa naučíte základné skratky, tak bude zrazu veľmi príjemný a logický. Potom vás bude už len občas hnevať cúvacia kamera s obrazom vhodným do áut 10 rokov dozadu. Avšak treba uznať, že sme sa stretli aj s horšími parametrami zobrazovania pri cúvaní.

Priestor je samostatná sekcia. Vpredu je ho akurát, spolujazdcovi pomáha aj vykrojenie prístrojovej dosky. Ale skúste sa posadiť za 180-centimetrov vysokého vodiča. To bude už trochu problém. A ak má vodič takmer dva metre, tak môžete tak čupieť na zadných sedadlách, ale to zase nebude kompatibilné s vašou hlavou. Vzadu veru miesta na rozdávanie nie je. A aj kufor má veľmi priemerných 361 litrov. Veď napríklad Seat Ibiza ponúka 355 litrov. Ale Toyota má esá v rukáve. Veď ak je pre vás hatchback malý, tak stále môžete siahnuť po sedane, alebo po kombi.

Hybridná sila?

Keď ste si povedali, že máte v aute motor s objemom 1,8 litra, tak to bola záruka celkom svižného vozenia. Aj Corolla so slabším hybridom má 1,8 litra a k tomu elektromotor. Avšak nie je všetko zlato, čo sa blyští a nie je všetko platina, z čoho sú sitká. Celkový výkon systému je 90 kW (122 k), spaľovací motor má výkon 73 kW (99 k). Tí, čo už nejaký čas sledujú dianie okolo hybridných Toyot vedia, že takýto systém už automobilka používa dlhšie. Podobný je napríklad v Lexuse CT200h, ale aj v Priuse.

Slabší hybrid teda nie je dynamickým vozidlom. Na to je dvojliter s výkonom až 132 kW (180 k). Tento slabší síce s autom hýbe, ale zároveň nie je trhačom asfaltu. Doménou tejto kombinácie je spotreba. Celkovo sme počas týždňa jazdili za 5,5 litra. Ale pri snahe sa viete dostať pod päťku. Samozrejme musíme rátať s vypustením diaľnic. Je to podobné ako s BMW i3, čím rýchlejšie idete, tým je menej možné využiť elektromotor pri rozumnej spotrebe elektrickej energie. Pri nižších rýchlostiach dokonca viete aktivovať elektrický režim kompletne. Vraciate sa v noci zo služobky a nikoho nechcete zobudiť? Nech sa páči! Ale je to vlastne jedno, lebo Corolla je neuveriteľne tichá aj so zapnutým motorom.

Dynamicky teda nie je Corolla so základným hybridom práve vzrušujúcim autom. Ale podvozok je iná kategória a iná liga. Nastavenie je výborné a zákruty prejdete naozaj prekvapivo rýchlo a prekvapivo stabilne. Od Toyoty sme takéto dobré naladenie vôbec nečakali. Už len kvôli podvozku potrebujete niečo výkonnejšie. To niečo sa javí ako dvojlitrový hybrid. Ale to, čo reálne do tohto auta potrebujete je niečo, čo by mohlo prísť vo verzii GRMN. Štvorvalec z menšieho Yarisu by mohol byť naladený na približne 169 kW (230 k), k tomu samosvor a máte vynikajúci hothatch, ktorý nie je úplne hyperhatchom, ktoré teraz vyrába už kdekto.

A potrebujete manuálnu prevodovku s výbornými dráhami. Hybrid má e-CVT, čo je pre hybrid úplne v pohode, omnoho lepšie ako pre benzínové motory samotné. V podstate nie je čo Corolle s hybridom vyčítať. Aj s nižším výkonom je výborným autom. Vlastne niečo by sa našlo. Veľkosť nádrže nie je práve obrovská. Má objem 43 litrov. Ak budete jazdiť veľa po diaľniciach, tak je akčný rádius približne 500 kilometrov, inak dokážete 700, ale keby máte o 10 litrov väčšiu nádrž jazdili by ste ešte spokojnejšie.

Plná prekvapení

Vizuálne sa Corolla posunula vpred, do budúcnosti. Tiež má vynikajúci podvozok. Má aj malú nádrž. Má výrobný interiér. Ale iba vpredu. Vzadu je tiež kvalitný, len menší. Pre viac miesta si predsa kúpite kombi. S výbavou Selection je aktuálne v ponuke za 25 300 eur. Nie je to veľa, ani málo. Za takto vybavené auto je to adekvátna cena, za ktorú dostanete kvalitu a nový vzhľad, plus slušnú výbavu. Je menej nápadným autom ako Prius, ale stále láka pohľady. My by sme chceli mať v garáži verziu GRMN, pričom dúfame, že bude mať naozaj ten 1,8-litrový motor s kompresorom.

Toyota Corolla 1,8 Hybrid e-CVT Selection

Motor R4 benzín + elektromotor
Objem 1798 cm3
Výkon 73 kW (99 k) pri 5200 ot/min

Celkový výkon 90 kW (122 k)

Krútiaci moment 142 Nm pri 5600 ot/min
   
Prevodovka e-CVT
   
Rozmery a hmotnosti  
Dĺžka 4370 mm
Šírka 1790 mm
Výška 1435 mm
Rázvor osí kolies 2640 mm
Hmotnosť (prevádzková/celková) 1400/1820 kg
Batožinový priestor 361/1052  l
   
Povinné údaje  
Maximálna rýchlosť 180 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 10,9 s
Spotreba (mesto/mimo/komb) 3,6/3,5/3,8
Emisie g CO2/km 85