Už sme testovali nejeden Kadjar a zrazu sa k nám do redakcie dostal ďalší. V rovnakej výbave Intens, ako ten ostatný, a dokonca aj v rovnakej farbe Flamme, ktorá mu naozaj pristane. Od prvého momentu sa vám bude podobať na Nissan Qashqai, čo vôbec nie je náhoda. Zobral si z neho veľkú časť bočnej línie. Renault však auto zväčšil, zachoval len rázvor kolies a spravil z neho auto, s ktorým vás ľudia budú zastavovať. Áno, naozaj sme zažili aj to a strávili pár minút s jeho fanúšikmi.
V reálnom svete narazíte najmä na benzínové verzie, ale pod kapotou sa skrývala naftová 1,6-litrová pohonná jednotka s 96 kW (130 k). Sú situácie, kedy skonštatujete, že také veľké auto by si zaslúžilo trochu väčší a výkonnejší motor, ale určite z neho sklamaný nebudete. Po vypnutí režimu Eco, ktorý spomaľuje reakcie plynu sa Kadjar prebudí a výkon vám zrazu chýbať nebude. Na druhej strane sa vám motor pri režime Eco odvďačí dobrou spotrebou, v priemere nižšou aj o 0,7 litra. My sme jazdili aj bez neho a aj tak sme spravili spotrebu s diaľnicami do šiestich litrov. Bez diaľnic s kľudnou jazdou po okresných cestách Kadjar spravil 4,8 litra na sto kilometrov. Na SUV výborné, nie?
A to mal ešte k tomu aj obuté devätnásť palcové kolesá. Vyzerajú pekne, dotvárajú dizajn auta ale predsalen pri SUV by sme volili kľudne aj o dva palce menšie. Veľké kolesá sa odrazili na pohodlí jazdy. Podvozok filtruje nerovnosti dobre, v zákrutách sa nenakláňa, len na jamách vás to zabolí aj za auto. Príde vám dosť tvrdé, ale to robí práve ten nízky profil pneumatiky. S prevažným jazdením po asfaltových cestách mu to však prepáčite. Ten kto ich nazval Extreme na nich asi najskôr chvíľu jazdil s pneumatikami nahustenými na stav plného auta a uznal, že sú nielen extrémne tvrdé oproti sedemnástkam, ale aj sa o ne bude šofér pri manévroch v okolí obrubníkov extrémne báť.
Renault celkovo spravil veľmi pekné auto. Predná maska využíva veľké logo značky. Samotná línia masky sa rozpína až do svetiel vo výbave Intens halogénových, no doplnených o LEDky na denné svietenie . Vzadu sú rovnako LED, ale celé svetlá. Ak by ste si to nevšimli, spoznáte ich podľa sympatického nápisu v časti zasahujúcej do boku karosérie. Piate dvere sú veľké, prístup do kufra je výborný, možno však zarazí trochu vyššia nakladacia hrana. Má dvojité dno takže menšie predmety si schováte pod podlahou. Rozšírené bočné blatníky a chrómové lišty na oknách naznačujú že ani jeden kus karosérie nie je z Nissanu, to len niektoré línie ho pripomínajú. Možno je to aj tým, že používajú spoločnú platformu.
Vnútri sme ale pár vecí s podpisom Nissanu odhalili. Do dobre spracovaného interiéru nám nesedelo menej kvalitné otváranie okien. Rovnako aj prepínanie režimov pohonu na 4WD Auto a 4WD Lock je rovnaký nielen ako na súčasnom Nissane Qashqai a X-Trail, ale aj ako na Dacii Duster. Ostatné musíme naozaj pochváliť. Veľký volant s prehľadne uloženými tlačidlami môžete nájsť aj v novom Renaulte Mégane. Rádio a jeho dotykový displej reagujú naozaj obstojne, aj keď na reakcie na dotyky pri jablčných smartfónoch nemá.
Niektoré automobilky by sa jeho jednoduchosťou mohli inšpirovať. Navigácia má peknú grafiku, hlavne pri zobrazovaní výjazdov na diaľnici. Raj displejov pokračuje. Pred vodičom analógové ukazovatele nenájdete. Môžete si zvoliť z rôznych tém na digitálnom displeji a farieb zobrazenia hlavne podľa toho, či chcete vidieť buď otáčky alebo rýchlosť auta. K dokonalosti interiéru chýbajú len detaily. Niektoré plasty sa používaním poškriabu, stredový panel niekedy zavŕzga, ale nie vo všetkých kusoch. Možno to bude držadlom pre spolujazdca ktoré vás vizuálne oddeľuje od seba a na oko pôsobí, že je všetko natočené smerom na vodiča. Ešte by sme sa radšej vrátili ku klasickej ručnej brzde, lebo elektronická, ktorú má Kadjar sa neustále zaťahuje pri vypnutí motora.
Ako bolo uvedené vyššie sú to len detaily. Jeden Intens sme už testovali a mal rovnaké sedačky s koženkou na boku a stredom potiahnutým látkou. Pre niektorých je to vždy lepšie riešenie ako celokožené. V lete vás látka nepopáli a v zime nestrasie od zimy. Za príplatok má Kadjar aj vyhrievanie sedačiek, čo zlepšuje zimnú situáciu. Ovládanie je však umiestnené trochu nešťastne, ak si nezapamätáte ako ho máte zapnuté, budete sa musieť predkloniť a pozrieť. Prvý testovaný Renault v tejto výbave vyhrievané sedadlá nemal, ale mal panoramatickú strechu. Necháme na vás čo by si našpecifikujete do vlastnej výbavy. Ale v prípade látkových stredov sedadiel favorizujeme panoramatickú strechu. Veď zima je u nás každý rok na ústupe. Teda ak momentálne nie je mínus 20 stupňov Celzia a náhodou snehu po kolená.
Do tretice všetko dobré. Normálne by sme si vedeli predstaviť Kadjar aj na dlhodobý test. Je vážne tak dobrý. Ako celok je vyvážený. V niektorých situáciách by sme mu možno dopriali tak 22 kW (30 k) naviac. A tiež by sme pripevnili stredovú konzolu poriadne, nech si už nevrzne. Teda ak by sme mali kus, kde by bola problematická.
A ako auto konfigurovať? Odporúčame sa vyhnúť čiernej a modrej farbe, ktoré nevyniknú ak sú trochu špinavé. Minule sa jeden Kadjar okolo mihol v bledohnedej Dune a bol fakt pekný. Len nevýrazný. Najviac pohľadov priláka červená. V prípade motora je rozhodovanie omnoho ľahšie. Berte 4WD. To automaticky znamená 1,6 dCi 130, čo je fakt perfektný motor.
Aby nebolo fotiek náhodou málo, tak pridávame aj galériu od Martin Cyprian Photography
Renault Kadjar Bose 4×4 Intens dCi 130 (Premiere Edition)
Motor | R4 nafta |
Objem | 1598 cm3 |
Výkon | 96 kW (130 k) pri 4000 ot/min |
Krútiaci moment | 320 Nm pri 1750 ot/min |
Prevodovka | Manuál 6 stupňov |
Rozmery a hmotnosti | |
Dĺžka | 4449 mm |
Šírka | 1836 mm |
Výška | 1613 mm |
Rázvor osí kolies | 2646 mm |
Hmotnosť (prevádzková/celková) | 1611/2050 kg |
Batožinový priestor | 472/1478 l |
Povinné údaje | |
Maximálna rýchlosť | 190 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 10,5 s |
Spotreba (mesto/mimo/komb) | 5,5/4,6/4,9 |
Emisie g CO2/km | 129 |