Test Renault Captur Helly Hansen TCe: Nórsko-francúzsky kríženec

Model Captur patrí medzi tie novšie a menej tradičné modely francúzskeho Renaultu aj napriek tomu, že nie je na trhu úplným nováčikom. Značku zastupuje v pomerne populárnom segmente crossoverov a keďže konkurencia nikdy nespí, je treba neustále prichádzať s niečím novým, prípadne sa aspoň vedieť pripomenúť, či odlíšiť. Tak by sa totiž dal chápať zmysel limitovaných edícií, medzi ktoré spadá aj Captur vo verzii Helly Hansen.

Známa outdoorová značka oblečenia z Nórska s dlhoročnou tradíciou spojila svoje sily s Renaultom a výsledkom ich spolupráce je práve model Captur, ktorý sme mali možnosť otestovať. Výrazný a jasný červený lak Flamme Red v kombinácií s čiernou strechou a diskami rovnakej farby sú správnym krokom. O tom že sa jedná o limitku napovedajú ešte malé a decentné plakety „Helly Hansen“ na bokoch auta. Tvary karosérie Capturu samy osebe pôsobia dostatočne netuctovo a zaujímavo a toto farebné prevedenie tento fakt ešte o niečo zvýrazňuje.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Bez povšimnutia nezostal ani interiér, prahy s logom nórskej firmy sú prvou vecou ktorá padne do oka po otvorení dverí. Farebné prevedenie vnútra korešponduje s vonkajškom, červeno-čierna kombinácia nevyzerá zle. Tieto farby sú prítomné aj na sedadlách zhotovených z pomerne netradične pôsobiacej látky. Teda, stredová tkanina je príjemná na dotyk a jej vzhľad je tiež fajn. Boky sú však vyhotovené z hladkého pogumovaného materiálu ktorého vzhľad je tiež vcelku originálny, avšak otázkou je, či časom nepopraská a odolá možným škrabancom. Volant zasa dostal nové oplastovanie v spodnej časti, ktoré sa nám celkom páčilo. Jeho jedinou chybou boli pomerne ostré hrany vzadu. Celková kvalita plastov a vyhotovenia interiéru určite neurazí a poteší aj istá dávka nápaditosti, ich problémom však je že sú lesklé, a tak o šmuhy a škrabance nebude núdza. Plusom je ale slušná výbava, medzi ktorú patrí napríklad aj tradičný multifunkčný stredový displej obsahujúci navigáciu či automatická klimatizácia.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Edícia Helly Hansen má oproti bežnému Capturu ešte jednu špecialitu, ktorou je okrúhly stredový prepínač jazdných režimov nazvaný Extended Grip. Nejde však o úplnú novinku, tento systém využívajú aj niektoré iné modely Renaultu. Jeho základná poloha je určená na bežnú jazdu, zvyšné dve zohrávajú svoju rolu mimo spevnených ciest. Jeho pointa je založená na obmedzení stabilizačných systémov, prípadne v poslednom móde „Expert“ na ich úplnom vypnutí. Tu ste ale limitovaní maximálnou rýchlosťou 40 km/h. V ľahkom a rozumnom teréne môže aj takýto systém určite pomôcť, o čom sme mali možnosť sa presvedčiť. Treba ale používať hlavu a brať do úvahy že sa nejedná o SUV a tomu následne prispôsobiť aj terénne výjazdy. Predsa len, predný náhon a cestné pneumatiky nie sú tým pravým spoločníkom do zabahneného lesa.

Motorizácia testovaného Capturu bola zabezpečená vďaka 1.2 litrovému benzínovému štvorvalcu. Tento motor u Renaultu označujú prívlastkom TCe a k lepšiemu dýchaniu mu naviac dopomáha turbo. Výsledkom toho je 88kW/120 koní, alebo inak povedané 140 Nm. To je na auto tejto triedy tak akurát na bežné jazdenie, ani veľa, ani málo. Motor má vo vyšších otáčkach celkom atraktívny zvuk a auto s ním dosahuje dostatočnú dynamiku, aj keď pár koní naviac samozrejme nikdy nie je na škodu. Spriahnutie so šesťstupňovým automatom nie je nešťastnou voľbou, ide skôr o otázku preferencií. S motorom si však celkom rozumel a pokiaľ niekto vyslovene túži v tomto aute po automate, neurobí jeho výberom žiadnu chybu.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Aj keď, ruku na srdce, a manuálom by auto pôsobilo drsnejším a dospelším dojmom. Priemerná spotreba okolo 7 litrov v kombinovnom cykle nie je úplne zlá hodnota. Horšie to však je, keď vám trochu oťažie noha, vtedy sa zo siedmich litrov ľahko stane osem. Na jazyk sa teda tlačí spomenúť naftový motor a porovnanie s ním, no nie je to úplne na mieste. Jedinou naftovou voľbou je totiž 1.5 dCI, ktoré však stráca 30 koní a zároveň stojí o 3000 eur viac. V tomto svetle sa teda benzínová 1.2 javí ako   pomerne rozumná voľba. Nafta síce rozdiel v cene dokáže z dlhodobého hľadiska vynahradiť nižšou spotrebou, avšak záleží aj na počte najazdených kilometrov a taktiež ochote obetovať mierne výkonové manko.

Vďaka sedemnásťpalcovým kolesám má Captur celkom slušnú stabilitu v zákrutách ale vďaka ich pomerne vysokému profilu nestráca ani nič na komforte. V praxi to znamená že sa s ním dá jazdiť svižne ako s bežným osobným autom. Vďaka mierne vyššej svetlej výške máte dobrý prehľad, čo sa pred vami deje a zároveň k tomu dostávate slušnú dávku komfortu a pohodlia. A ako už bolo povedané, vďaka “Extended Grip” si poradí aj s ľahším terénom. Vôbec nie zlá kombinácia!

Captur vo verzii Helly Hansen ponúka dávku štýlu zmixovanú s univerzálnosťou a stále neopozeraným sviežim vzhľadom, ktorý sa najmä medzi crossovermi cení. Nemožno ho považovať za SUV, ním ani byť nechce, skôr za väčšiu, univerzálnejšiu, extrovertnejšiu a štýlovejšiu verziu Clia ktorá nezdupká ani tam, kde končí mesto a asfaltka.

JM Gallery:

Martin Ofúkaný gallery:

 

Motor R4
Objem 1179 cm3
Výkon 88 kW (120 k) pri 4900 ot/min
Krútiaci moment 190 Nm pri 2000 ot/min
Prevodovka Automat 6 stupňov
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka 4122 mm
Šírka 1778 mm
Výška 1566 mm
Rázvor osí kolies 2606 mm
Hmotnosť (prevádzková/celková) 1255/1726 kg
Batožinový priestor 377-455/1235 l
Povinné údaje
Maximálna rýchlosť 192 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 10,9 s
Spotreba (mesto/mimo/komb) 6,6/4,7/5,4
Emisie g CO2/km 125