Test Opel Combo Life: Život je Life

Opel Combo Life je zástupcom malých a moderných MPV, ktoré už ani náhodou nie sú iba škaredými káčatkami, určenými predovšetkým na prepravu tovaru a krízovo zvládnu previezť aj viacčlennú posádku. Tento rok sme už mali možnosť otestovať veľmi podobný Peugeot Rifter aj Citroen Berlingo. Autá sú to v zásade veľmi podobné, keďže vychádzajú z rovnakej platformy. Dala by sa tu použiť okrídlená anglická fráza „same same but different“, pretože aj tento Opel má svoje špecifiká s ktorými sme sa s radosťou zoznámili. Pod kapotou bol 1.5 litrový naftový motor CDTI so sympatickými 96kW/130 koňmi a výbava už na prvý pohľad veľmi slušná. Máme tú česť s ideálnym rodinným autom za rozumnú cenu?

Tmavomodrá farba karoséria neurazí, nie je to síce žiadna výstrednosť ani hipsterina,  ale pôsobí seriózne a elegantne. Rifter, ktorý sme testovali začiatkom roka, mal masívne oplastovanie bokov a nárazníkov, čo je praktické. Ale ruku na srdce, kompletné lakovania celej karosérie Comba je proste elegantnejšie a auto zanecháva hodnotnejší dojem. Celkový tvar karosérie je ale inak identický so súrodencami od Peugeotu a Citroenu, Opel má vpredu veľkú prednú masku s decentým chrómovým prvkom a veľkými oblými svelometmi. Predný nárazník má v sebe ešte naspodu striebornú lištu. Kvitujeme hliníkové 16″ disky kolies, je to rozhodne omnoho lepšia voľba než plecháče s puklicami. Vzhľadový dojem je fakt o kus lepší. Zadná časť nezaprie „dodávkové“ gény, ale myslíme to v tom najlepšom slova zmysel. Rovný zadok možno nie je symbolom krásy, ale robí z tohto auta to, čím je. Superpraktickým univerzálom pre rodiny alebo chronických prevážačov športových potrieb či náradia. Naviac, zadné okno je výklopné, takže nemusíte zakaždým otvárať celé veľké zadné dvere, ale iba elegantne pootvoríte ich presklenú časť. Zadné bočné dvere sú samozrejme zasúvacie, takže aj v tesných priestoroch nie je problém s ich otváraním. Naviac majú otváranie okien. Tomu niet čo vytknúť. Na streche nechýbajú ani lyžiny v striebornej farbe, stačí už pripevniť stojany na bicykle či strešný nosič. To ak by niekomu náhodou nestačil vnútorný priestor.

Vnútri začnime trochu netradične, od strechy. Tá je totiž presklená. Veľký a priestranný interiér vďaka tomu pôsobí ešte vzdušnejšie a príjemnejšie, komu by príliš vadili svetelné lúče, môže celú strechu samozrejme zastrieť. V strede je pozdĺžne umiestnená aj dlhá strešná polica do ktorej sa toho vojde prekvapivo dosť. Sedí sa síce pomerne vysoko, ale to je v tomto type auta skôr benefit. Miesta nad hlavou máte aj tak bohato, vďaka vyššiemu posedu máte dobrý výhľad a pretekať sa vám s Combom chcieť nebude aj tak. O tom toto auto nie je. Volant je príjmene hrubý, má sploštený spodok a za ním je dokonca Head-Up display. Na bokoch nechýbajú držiaky na poháre a popolník. Medzi sedadlami je obrovský odkladací tunel s roletou, pre ktorý nie je 1,5 litrová PET fľaša vôbec žiadnou výzvou. Stredový dotykový displej je podobný ako u  „súrodencov“. Ovláda sa ním navigácia, telefón audio aj aplikácie a nájdete v ňom tiež zopár info týkajúcich sa auta a jeho nastavení. Klíma ma samostatné kolískové tlačidlá. To je fajn, lebo je to často presnejšie a nie vždy sa vám chce prepínať a preklikávať displej kvôli každej zmene teploty o stupeň. Štratuje sa tlačidlom, kľúč teda pokojne odpočíva vo vrecku. Špecialitou Comba je prepínač jazdných režimov pre spevnené a nespevnené povrchy či jazdu z kopca. Úprimne, tento prvok výbavy sme až tak detailne nepreskúmali, Combo predsa len nie je offroad a tak nečakajte zázraky. Je však fajn vedieť, že máte k dispozícii aj takúto malú vymoženosť, ktorá vám v istých situáciach môže prísť vhod. Napríklad v zime či na vlhkej tráve. Ďalšou, pomerne nečakanou, ale o to praktickejšou vecou je 220V zástrčka umiestnená na stredovom tuneli zo strany spolujazdca. Notebook či foťák teda nabijete aj za jazdy. Skvelé. Priestornosť samotnej kabíny je bez debaty úžasná. To je jasný benefit „krabicového“ tvaru karosérie, ktorý síce nemusí byť hneď prvoplánovo atraktívny pre každého. Racionálne a prakticky uvažujúci človek ktorý si takéto auto kúpi má ale úplne iné priority než krásne zaoblené krivky. Najmä priestor nad hlavami je kráľovský, ale aj ten celkový. Päťčlenná posádka má na palube Comba veľmi slušný životný priestor. Batožinový priestor má objem 597 litrov, čo je vážne dosť. Tradičný cyklotest tiež dopadol dobre, dva bicykle sme po sklopení sedadiel umiestnili vedľa seba nastojato. Museli sme však odmotnovať predné kolesá. Možno by to šlo aj bez toho, ale to by auto nemohlo mať uzatváraciu skrinku na streche v batožinovom priestore. To je inak praktická vec, napríklad ak chcete, aby sa vám nákup nerozutekal po celom kufri. Avšak treba mať na pamäti limit 10 kg. Trochu nám vadilo, že zadné sedadlá sa nesklápajú do roviny. Pri prevoze väčšieho nákladu to môže spôsobiť komplikácie a taktiež sa v aute nevyspíte. Nie že by bolo Combo obytným autom, aby toto bolo  dôležitým kritériom. Avšak celkom určite mieri aj na aktívnych a dobrodružných ľudí, pre ktorých to môže byť dosť podstatné.

S prácou 1.5 litrového naftového CDTI sme boli celkom spokojní. Štyri valce sú vždy kultivovanejšie než tri, 96kW/130 koní a 300 Nm je tak akurát fajn. Na pohodové jazdenie, aj nejaké to predbiehanie bez stresu. Menej výkonu by bol príliš veľký kompromis, takto je to v poriadku. Šesťstupňový manuál je relatívne presný, žiadne chirurgicky ostro rezané a krátke dráhy to síce nie sú, ale pre tento druh auta to je tak ako má byť. Spotreba v prevažne mestskom a rýchlejšom diaľničnom režime sa pohybovala na približne 6,5 l/100km. Vzhľadom na to, že auto nie je úplne nízke a je skôr dodávkovo tvarované, je to priaznivá hodnota. Veľký podiel na tom má práve šiesty stupeň prevodovky, s piatimi by to určite bolo o pár deci viac. Motor tiež nie je typicky naftovo uklepaný a kultúra chodu patrí medzi tie lepšie v danej kategórií. Jazdné vlastnosti sú presne také aké od takéhoto auta čakáte. Príjemný komfort aj pri prejazde väčších priečnych aj pozdĺžnych nerovností, vo veľkých rýchlostiach mierna nedotáčavosť v zákrutách, ale všetko v medziach korigovateľnosti. Atakovať rekordy okresiek s ním fakt chcieť nebudete, nie je to jeho prioritou takže nám to ani vôbec neprekážalo.

To, čo sme už napísali o Peugeote Rifter, musíme zopakovať aj tu. Len s tým rozdielom, že tento konkrétny Opel je lepšie vybavený, má lepší a výkonnejší motor ktorý je tou najsprávenjšou voľbou pre auto tejto kategórie a tiež má šesťstupňovú prevodovku napomáhajúcu lepšej spotrebe. Hliníkové disky a kompletne lakovaná karoséria zásadne prispievajú k dojmu hodnotnosti a „osobnosti“ v slovazmysle popretia dodávkového DNA. Aj keď, toto Combo je už skutočne omnoho viac super praktickým a slušne vybaveným rodinným autom než dodávkou, na ktorú sa vzdialene trochu podobá. Pre tých, ktorí rodiny nemajú, je zasa skvelým prepravníkom športového náčinia a presúvadlom za dobrodružstvami. Cena zhruba 23 tisíc euro za danú špecifikáciu nie je vôbec prehnanou cifrou. Za toľko priestoru, variablity a slušnej výbavy je úplne prijateľná.

Galéria od Jozefa

Opel Combo Life 1.5 CDTI Innovation

Motor R4 nafta
Objem 1499 cm3
Výkon 96 kW (130 k) pri 3750 ot/min
Krútiaci moment 300 Nm pri 1750 ot/min
   
Prevodovka Manuál 6 stupňov
   
Rozmery a hmotnosti  
Dĺžka 4403 mm
Šírka 1848 mm
Výška 1841 mm
Rázvor osí kolies 2785 mm
Hmotnosť (prevádzková) 1505 kg
Batožinový priestor 597/2126 l
   
Povinné údaje  
Maximálna rýchlosť 185 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 10,6 s
Spotreba (WLTP komb) 5,6l- 6,2l/100 km
Emisie g CO2/km 162-146