Test Mitsubishi ASX Full Hybrid: Slušný výkon za veľmi nízke náklady

Ak ste nezachytili náš posledný test Mitsubishi ASX, máte práve možnosť sa k nemu jednoducho dostať a prečítať si, ako sa nám jazdilo s mild-hybridnou verziou tohto auta. Dnes tu totiž máme ďalšie Mitsubishi ASX, avšak tentokrát full-hybridný model v červenej farbe a opäť najvyššej výbave Instyle.

Aj tu pripomenieme, že ASX je prebrandovaný Renault Captur. Alebo je Renaut Captur prebrandované Mitsubishi ASX? Je to jedno, sú to dva rovnocenné produkty a v dnešnom svete je takáto spolupráca úplne bežná. Odišuje ich iba predná maska. Tá u Mitsubishi má znak s troma diamantami na vrchole trojuholníkových obrysov. Moderné LED svietenie má svoje miesto aj tu. Vzadu je namiesto znaku pomerne rozmerný nápis Mitsubishi. Samozrejme, je to pekný a zaoblený kompaktný crossover s krátkymi prevismi a kolesami v každom rohu, čo ho opticky pekne vyvažuje. Červená farba je viac extrovertná ako predošlá sivá a viac s ňou vynikne čierna strecha aj bočné ochranné prvky po bokoch a strieborné doplnky. Opät opakujeme, že bočná stupačka je síce pekným prvkom, ale vzhľadom k výške auta nie potrebným a treba si kvôli nej dávať pozor na nohavice. Takže by sme si ju odpustili. Inak nemáme k dizajnu ASX vôbec žiadne výčitky, je to skrátka moderný a dizjanovo dobre vyladený mestský crossover, ktorému to svedčí aj na 18″ , čierno-strieborných kolesách.

Kabína sa tu nesie v tmavých tónoch, avšak príjemné svetlo do nej prechádza vďaka panoramatickému strešnému oknu. Biele prešívanie a lemovanie sedadiel sa tu vkusne dopĺňa so striebornými ramenami volantu a okolím radiacej páky. Tá má klasický tvar, pofaceliftový shift-by-wire z Capturu tu nenájdete. Imitácia tmavého dreva je pekná a sme za ňu radi, lebo nepriťahuje odtlačky tak, ako často používaný lesklý piánový obklad. Kožené sedadlá pôsobia solídnym dojmom a rovnako dobre sa v nich sedí aj na dlhších vzdialenostiach. Nastvíte ich elektricky a tiež vyhrievanie príde vhod. V noci zasa poteší ambientné osvetlenie, ktoré na seba ale príliš nestrháva pozornosť. Dojem zo spracovania aj materiálov je veľmi slušný a pochváliť musíme aj nastojato orientovaný tablet infotaimnentu s rozmerom 9.3″, ktorý je mimoriadne svižný, presný aj grafický vydarený. Zorientujete sa v ňom rýchlo a ľahko, takže ani ergonómia netrpí. Tej prospievajú aj fyzické tlačidlá pod ním, ktorými sa rýchlo dostanete do niektorých sekcií menu. Pred vodičom je tiež prehľadný displej so všetkými potrebnými ukazovateľmi a možnosťami zmien náhľadov, ktoré sa menia podľa zvoleného jazdného režimu. Pochválime aj bezdrôtové nabíjanie a konektivitu telefónu, logickú navigáciu, parkovacie kamery či dostatok odkladacích priestorov. Priestorovo je Mitsubishi ASX typickým zástupcom svojej triedy, čiže vpredu nebudete cítiť žiaden nedostatok. Rovnako tak vzadu to je príjemné, avšak primárne pre dvojicu dospelých. Priestor tu viete variovať posúvaním  lavice vpred a vzad, samozrejme na úkor batožinového priestoru, ktorý sa tak mení od 326 do 440 litrov.

Tento kus Mitsubishi ASX poháňal plne hybridný pohon. Jeho základnou zložkou je benzínový spaľovák s objemom 1.6 litra, štvoricou valcov a výkonom 96 koní. Ten dopĺňa dvojitá elektromotorizácia v podobe elektromotora kombinovaného so štartér generátorom. Toto ústrojenstvo prispieva do pohonu 69 koňmi. Celkový výkon sústavy je ale nižší ako ich súčet a tak tu máme 105kW/143 koní a 255Nm. Samotná batéria má kapacitu iba 1,2 kWh. To síce papierovo nevyzerá ako extrémne veľa, ale práve vďaka spojeniu benzínu a elektriky sú reakcie motora aj pružnosť veľmi svižné a pohotové, čo platí najmä o režime šport. Ten možno navoliť vďaka rozhraniu Multi-Sense. Multimódový automat má v tomto ASX celkovo šesť stupňov, kde prvá štvorica pracuje pre benzínový motor a zvyšné dva sú pre elektrický pohon. Vďaka tomu vie elektromotor pracovať aj vo vyšších rýchlostiach a otáčkach a jeho použitie tak nie je úzko obmedzené. Samotná batéria je síce malá, ale rekuperácia tu funguje veľmi efektívne a naviac jej viete ešte aj dopomôcť zvolením prevodového režimu B, ktorý ešte zvýši intenzitu brzdenia a rekuperácie pri povolení pedálu plynu. Samotná jazda na čisto elektriký pohon je ale skôr symbolická a pohybuje sa v rozmedzí dojadzu jeden až dva kilometre. Nie je ale potrebné ho voliť, hybridné ústrojenstvo funguje hladko, svižne a bez trhania. Výkon je napodiv dostatočný, ale hlavne spotreba je mimoriadne fajn. V kombinovanom režime, prevažne diaľnic a mesta, sme sa dostali na 5,7 litra. Vieme si ale predstaviť, že veľmi šetrný a efektívny vodič ju kľudne stlačí ešte o pol litra. Z hľadiska efektivty ani jazdného prejavu teda nemáme čo vyčítať. Dokonca ani zvukový prejav motora nie je vôbec otravný. Mitsubishi ASX nie je žiaden okreskový vymetač ale skôr pohodlne ladený crossover. Riadenie ale nie je zlé a vie obstojne komunikovať, čo v kombinácií s kratkymi prevismi a kolesami v každom rohu znamená slušnú manévrovateľnosť a obratnosť.

Plne hybridné Mitsubishi ASX je veľmi efektívnou a šetrnou podobou mestského crossoveru. Vyzerá sympaticky a moderne, má dobrú kabínu aj výbavu a vážne nízku spotrebu. Dokonca mu netreba ani viac výkonu. Za cenu 32 850 Eur s DPH ho viete mať práve v najvyššej testovanej výbave Instyle, čo nám príde ako veľmi férová ponuka.

Mitsubishi ASX 1.6 Hybrid Instyle

Motor R4 benzín+ elektromotor+ štatrtér generátor
Objem motora/ kapacita batérie 1598 cm3
Výkon (celkový) 105 kW (143 k) 
Krútiaci moment (celkový) 255 Nm 
   
Prevodovka Automatická multimódová (4+2 stupne)
   
Rozmery a hmotnosti  
Dĺžka 4227 mm
Šírka 1797 mm
Výška 1567 mm
Rázvor osí kolies 2639 mm
Hmotnosť (prevádzková) 1420kg
Batožinový priestor 326-440 l
   
Povinné údaje  
Maximálna rýchlosť 170 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 9,9 s
Spotreba (WLTP) 4,7 – 4,8
Emisie g CO2/km 107-108