Tesla Model Y má sedem miest, ale dvaja pôjdu bezhlavo

Jasné, treba crossovery, treba SUV, to vie aj Elon. A treba im sedem miest, aj to vie. Preto je nový Model Y sedemmiestnym stredne veľkým crossoverom. Ak neviete, že čo si pod tým predstaviť, tak to je veľkosť Audi Q5, či BMW X3.

Tesla má rovnako lenivých dizajnérov asi ako v Porsche. Dobre, tento vtip je trochu obohraný ako platňa Peťa Nagya začiatkom deväťdesiatych rokov. Ale ak porovnáte Model 3 a Model Y, tak tie črty sú nezameniteľné. Predok na štýl Voldemorta, teda pardon, toho, koho meno sa nevyslovuje nahlas, je rovnaký. Nemá masku. No a? Načo by mu bola, veď nepotrebuje dýchať, chladenie elektromotorov je jednoduchšie.

Väčší zádrhel prichádza v interiéri. Palubka s veľkým otočným displejom je z Modelu 3. Auto podporuje aj Autopilota. Doposiaľ dobré. Lenže problém nastane pri pohľade na tretí rad sedadiel. Tie sú naozaj núdzové. Kým Model S ich má otočené proti smeru jazdy, takže miesto na hlavu ostáva, v Modeli Y bude miesta naozaj málo, kvôli prudko padajúcej streche. Deti, tie malé, sú v pohode, dospelí budú musieť použiť niektorú pozíciu z jógy.

Úplný základ tohto elektromobilu bude za 39-tisíc amerických dolárov. Ale ten nebude dostupný až do roku 2021. V roku 2020 bude dostupný Standard Range za 47-tisíc. Ten bude mať dojazd 368 kilometrov a na takmerstovke (96 km/h) bude za 5,9 sekundy. Long Range bude maž dojazd 480 kilometrov a takmerstovku za 5,5 sekundy.

Medzi nimi bude dojazdom Dual Motor AWD s dojazdom 450 kilometrov. Na takmerstovke je za 4,8 sekundy. Všetko fajn, len trochu váhame ako to bude so sériovou produkciou. Pri modeli Model 3 bol nábeh naozaj tragický a veľa ľudí zrušilo objednávky. Verí Elonovi niekto ešte jeho termene za kalendárne mesiace mája?