Porsche 911 Dakar prišlo celkom ako prekvapenie, aj napriek dlhodobému lízingu. Je to vozidlo, ktoré je terénnou alternatívou v ponuke Porsche. Ale v tej základnej. Medzi 911. Je to to Porsche 911, ktoré si kúpite, keď máte chatu niekde na konci sveta, alebo bývate v Dubaji. A chcete ho používať v dunách. Aké teda je a čo sa zmenilo?
Najzásadnejšou a najzákladnejšou zmenou je podvozok. Má síce stále nastaviteľné tlmiče a natáčanie zadnej nápravy, ale taktiež má aj zvýšenú svetlú výšku. Narástla, v štandardnom stave, o 5 centimetrov a vodič môže pridať ešte ďalšie 3 centimetre po nastavení v systéme. Tomuto vozidlu pribudnú dva režimy. Režim Offroad bude hovoriť o prejazde nespevnených ciest s naozaj terénnymi vložkami a štandardom preň bude spomenuté zvýšenie o prídavné 3 centimetre. Ak však vodič prekročí rýchlosť 170 km, vozidlo sa opäť zníži na pôvodnú hodnotu. Ďalšou novinkou bude režim Rallye. Ten príde s väčšou mierou pohonu zadnej nápravy, čo vozidlu prepožičia výraznejšie pretáčavý charakter. Obutie pre terénnu verziu Porsche 911 Dakar dodá firma Pirelli a budú tu pneumatiky Scorpion. Vpredu budú obuté na 19-palcových a vzadu na 20-palcových diskoch. Avšak tieto pneumatiky, ktoré majú byť univerzálom a kompromisom medzi použitím v teréne a na ceste budú mať aj nutnosť znížiť maximálnu rýchlosť. Bude obmedzená na 250 km/h. Stále je to celkom dosť.
Do terénneho štýlu sa hodila aj karoséria, lebo vzadu je štandardne pevný spojler a vpredu karbónom vystužená plastová kapota, ale omnoho viac o terénnosti hovoria inak tvarované blatníky a nárazníky. V ponuke príplatkového vybavenia bude aj strešný nosič s možnosťou umiestnenia stanu, alebo čohokoľvek do hmotnosti 45 kg. Táto hmotnosť je však stanovená pri jazde. Ak auto stojí, tak nebude problém ani spomenutý stan s posádkou. Ďalšou parádnou možnosťou ako vylepšiť 911 Dakar bude balík Rallye Design Package, ktorý prinesie dvojfarebné lakovanie, nie nepodobné tomu, ktoré odievalo súťažný špeciál na základe modelu 911 v osemdesiatych rokoch.
Novinka s terénnym zameraním príde aj so zaujímavým motorom. Ten má pôvod v 911 GTS a ponúkne výkon 353 kW (480 k). Bude spolupracovať s osemstupňovou automatickou prevodovkou s dvomi spojkami a pohonom všetkých štyroch kolies. Vyzerá to ako fantastický recept a stovka je na tachometri, aj napriek terénnejšiemu štýlu, za 3,4 sekundy.
Porsche oznámilo, že 911 Dakar bude veľmi špecifickým tovarom a vytvorí maximálne 2 500 kusov. Ak chcete, tak sa poponáhľajte a pripravte si približne 300 000 €, lebo základ na Slovensku stojí okolo 270 000. Je však možné, že už teraz sa nedočkáte svojej kvóty. Predpokladáme, že aj na základe geografického rozdelenia bude ponuka výrazne obmedzená. Ale ak to stihnete, tak si môžete kúpiť aj štylizované hodinky Porsche Design.