Suzuki predviedlo novú generáciu modelu Swift. V poradí už štvrtú od roku 2003, od znovuzrodenia tohto modelu. Ale určite si, ak žijete na južnom Slovensku, pamätáte aj predchádzajúce vozidla, ktoré majú v Maďarsku obrovský úspech a obrovské zastúpenie na cestách ešte stále. Veď generácia s číselným označením nula, alebo mínus jedna sa vyrábala aj ako sedan. Aktuálne teda prichádza štvrtá novodobá generácia modelu Swift.
Zmeny na novom modeli sú veľmi zvláštne. Rázvor ostal rovnakých 2450 mm, rovnako zostala taká istá aj šírka. Výška narástla o 15 mm a aj výška narástla o rovnakých 15 mm. To by mohlo znamenať, že toto bola len modernizácia, ale ak áno, tak bola naozaj hĺbková. Veď predná časť je úplne iná a má monolitický nárazník so zabudovanou maskou chladiča a svetlá v rovnakej vrchnej línii. Kapota získala akýsi výbežok s oblým tvarom. Najviac generačnú zmenu vidno na boku auta, kde sa kľučky presťahovali z rámu okna na tradičnejšie miesto v plechu pod oknom. Zadná časť je znova iná, ale toto je skôr evolučná obmena, nie revolučná.
Veľa sa zmenilo v interiéri, kde pribudol nový informačno-zábavný systém s dotykovou obrazovkou s uhlopriečkou 9 palcov. Nielen Apple CarPlay, ale aj Android Auto a to úplne bezdrôtovo. Automobilka siahla po najnovšom systéme, ktorý v ponuke má a preto má aj klasické dlaždice. Pomáha to prehľadnosti a sofistikovanosti systému. Klimatizácia ale ostáva na samostatnom mieste v spodnej časti stredného panelu. Swift nebude mať síce displej miesto prístrojov, ale displej medzi prístrojmi si nechá.
Do ponuky modelu pribudne aj niekoľko nových asistentov. Jedným z nich je asistent brzdenia, ktorý vyhodnocuje, čo sa deje pred vozidlom a dokáže aj automaticky zabrzdiť. Vylepšeniami prejde adaptívny tempomat a udržiavanie v pruhu a novinkou bude sledovanie pozornosti vodiča. Priestorové pomery sa veľmi nezmenia, lebo rázvor ostáva rovnaký a dokonca to vidno aj na batožinovom priestore so základným objemom 265 litrov, čiže presne toľko, koľko mal predchodca. Ale po sklopení zadných sedadiel vznikne priestor o kúsok väčší vďaka väčšej celkovej výške.
Suzuki zatiaľ oznámilo jediný motor, ktorý Swift dostane. Je to nový 1,2-litrový trojvalec s mild hybridnou technológiou za 12V architektúrou. To znamená, že mild hybrid pomáha v nízkych otáčkach so zrýchľovaním a motor má celkový výkon 61 kW (82 k) a krútiaci moment oproti predchádzajúcemu štvorvalcovému agregátu narástol zo 107 na 112 Nm. Maximálna rýchlosť sa posunula zo 160 na 170 km/h.
Nový Swift predvádza všetky atribúty, ktoré ho preslávili doposiaľ, ale prináša tiež niektoré novinky, ktoré sú výrazný posun vpred. Aj keď sa môže zdať, že toto nie je úplne nová generácia, Suzuki má všetky esá v ruke, aby nový Swift mohla týmto označením titulovať.