Nový Mercedes-AMG CLE53 má štvorkolu, šesťvalec a svaly

Automobilka Mercedes-Benz predstavila novú verziu svojho elegantného kupé CLE. Táto alternatíva však až tak elegantná nie je, lebo práve Mercedes-AMG CLE53 stojí na pomyselnom vrchole súčasnej ponuky. Nová verzia teda prinesie nielen výkon, ale aj dlho očakávaný vrcholný 6-valec, ktorý je modifikovaný oproti tomu klasickému. Stále má ale valce pekne v jednom rade.

Poďme teda na ten motor! Je to agregát označený ako M 256M. Trojlitrový radový šesťvalec prináša výkon 331 kW (450 k), ktorým asistuje slušná hodnota krútiaceho momentu 560 Nm. Na 12 sekúnd však môžete využiť funkciu Overboost, ktorá dokáže zvýšiť hodnotu krútiaceho momentu až na 600 Nm. V takom prípade sa na stovku dostanete za 4,2 sekundy. Toto je určite aj výsledok fungovania dvojspojkovej prevodovky s deviatimi stupňami a označením AMG Speedshift TCT. Ďalším bodom do skladačky CLE53 je použitie pohonu všetkých štyroch kolies. Ten je absolútne štandardne. Rovnako štandardne má motor mild hybridný systém so 48 V.

A rovnako štandardne sú aj väčšie brzdy. Vpredu majú kotúče priemer 370 mm a využívajú na krotenie strmene je so 4 piestikmi. Na zadnej náprave je síce piestik iba jeden, ale kotúče sú takmer rovnako veľké. Majú priemer iba o 10 mm menší. Náprava je zase zaujímavá, lebo Mercedes znova siahol po jej natáčaní. Nie je to taký extrém ako v prípade triedy S, ale aj 2,5 stupňa je poriadne cítiť. Do rýchlosti 100 km/h sa zadné kolesá CLE53 natáčajú opačným smerom ako tie predné. Takto sa darí vozidlu zmenšiť polomer otáčania a zlepšiť manévrovateľnosť. Nad rýchlosťou 100 km/h sa zase natáčajú rovnakým smerom. Je to z dôvodu zvyšovania stability pri rýchlych prejazdoch zákrut.

Ku stabilite určite prispieva rozšírenie rozchodu predných kolies o 6 cm a zadných až o 7,5 cm. Reálne vzaté, toto rozšírenie by už nebolo na klasickú karosériu, tak AMG CLE53 dostalo masívnejšie a svalnatejšie blatníky s výrazným rozšírením. Rozšírenie nadväzuje na nové nárazníky, v ktorých vidno inšpiráciu ostatnými modelmi s označením AMG. Vidno lištu v prednom nárazníku, vidno difúzor v zadnom nárazníku a vzadu vidno aj charakteristický prvok pre vozidlá s označením číslom 53 a teda aj CLE53. Tým sú predsa štyri okrúhle koncovky výfuku. Vpredu je naviac ešte maska, ktorá nesie označenie Panamericana a má zvislé vizuálne prvky miesto vodorovných. Táto maska rozhodne vyžaruje viac agresivity. O tom, že AMG CLE53 bude mať iné disky asi ani netreba hovoriť.

Interiér nového modelu prináša výraznejšie tvarované sedadlá, ale tie ešte nie sú najväčší extrém. Extrémnejšie sú tie príplatkovej zo sekcie AMG Performance, ktoré majú v chrbtovej časti vybratia na lepšie chladenie a zníženie hmotnosti. Takže si môžete dať ten stejk naviac! Sedadlá sú predsa ľahšie. Usporiadanie displejov ale zostáva štandardné ako v triede C, alebo triede S. CLE53 sa totiž v základných verziách snaží byť elegantným.

Na našom trhu sa novinka objaví už v priebehu budúceho roka a bude zatiaľ, možno na stále, vrcholom ponuky tohto kupé.