Boli sme v Ženeve a mysleli sme si, že to je asi najlepší autosalón. Možno je, lebo nie je na domácej pôde ani jednej z automobiliek. Vo Frankfurte to však vyzerá inak, dve haly majú majetkové podiely dvoch nemeckých automobiliek. Ak hádate BMW a Mercedes, máte pravdu, každoročne sú na tom istom mieste. Vlastne každé dva roky, keďže sa strieda Frankfurt s Parížom.
Cesta na autosalón začínala pred obedom. Cestovateľský Mégane GT Grandtour s naftovým motorom sme prevzali už o jedenástej, naložili batožinu a vyrazili. Voľba trasy bola jasná, na Viedeň, Linz a potom ďalej. Lenže sme si naplánovali aj medzipristátie v dedine Vogach. Predstavte si malú dedinu, ako napríklad Hrochoť a v nej predajcu Junge Sterne Mercedesov. Ani nie dve stovky obyvateľov a Mercedesy v hodnote 4 milióny eur. C63 vo všetkých verziách, AMG GTs, G500 4×4 na druhú, či CLS 63 AMG, prípadne šialené SLK 55 AMG. Výber taký, že by sme všetci odišli s tromi až piatimi autami. Na miesto ubytovania prichádzame o polnoci. Podarilo sa stiahnuť pol hodinu pri jazde po autobahne.
Utorok ráno bol plán ísť na tlačovku BMW. Navigácia na Frankfurt Messe a hurá, ideme. Ale tam sa predsa neparkuje, všakže. Pánko zahlásil, choďte rovno a potom doprava, nepovedal však, že doprava máme ísť 5 kilometrov. Blúdenie naviac, je jasné, že tlačovku BMW nestíhame. Zaparkované. Utekáme, ale už to fakt nedávame, ani autobus nie je práve rýchla forma prepravy.
Avšak stíhame aspoň odhalenie Renaultu Megane RS a konceptu Symbioz. Symbioz má byť autonómny elektromobil, ktorý si môžete vystaviť v obývačke. Zhodujeme sa, že radšej tam dáme spomenutý Megane RS. Rýchlo občerstvenie a tlačovka Dacie. Musíme uznať, že nový Duster je naozaj poriadna šupa. Za rozumné peniaze bude auto, ktoré už ani ako low-cost nevyzerá a má automatickú klímu, za ktorú by sa, tvarovo, nemusel ani Audi hanbiť.
V Citroëne sme popri C3 Aircrosse a E-Mehari zbadali aj pár kolegov z iných redakcií. Prehodili sme pár slov, doplnili zásobu tekutín a prebehli ku SpaceToureru, ktorý svojou úpravou konkuruje Volkswagenu California. Celkom cool, ale musí ísť aj do sériovej produkcie, nech nezostane len jeden jediný kus. Prezrieme si ešte Hyundai i30 N, či crossover Kona a vyrážame ďalej.
Pokračujeme do haly Mercedesu. Je to ďaleko, ale v polceste sme nasadli do press shutlu. Sedíme v Kii Optime SW Hybrid. Do tých 15 km/h funguje fakt dokonale, môže ísť aj ako elektromobil, ale celkovo je to trochu nuda. Skôr by asi reálny test ukázal, že čo to je zač.
Hala Mercedesu je fakt impozantná. Z pohyblivých schodov sa vynárame pri Maybachu G650 Landaulet. Ale väčšia hviezda je, v našich očiach X-Class. Dokonca aj interiér má, na pick-up, veľmi pekný. Jedine mu môžeme vyčítať okolie automatickej prevodovky, to akoby úplne z niečoho iného bolo. Facelift kupé a kabria triedy S zase ukazuje brutálne OLED zadné svetlá. A naviac aj krásne S65 kabrio našlo svoje miesto. Cez všetky úchvatné poschodia prechádzame dole okolo dokonalého Maybachu 6. Prelomom bude určite vodíkové GLC, alebo ride sharing Smart. Alebo elektromobil EQA. Ale nás akosi viac zaujal AMG One. Motor z formule, ziapanie a k tomu obmedzená séria. Vraj stojí 2,275 milióna eura, ale vôbec sa nedivíme. Pohľad na hodinky hovorí niečo strašné. Za 15 minút máme byť na opačnom konci výstaviska. Našťastie sme našli pohyblivé chodníky nad halami. Stihli sme to len-tak-tak, ale podarilo sa. Interiview s Patricom z Dacie a pokračujeme. Sú tri a nič sme nepozreli, nič sme nestihli.
Do piatej doháňame všetky ostatné haly, zastavujeme sa len v Honde na krátku rekapituláciu noviniek. Tešíme sa na Jazz s 1,5-litrovým motorom s 96 kW (130 k). Celú akciu končíme v BMW, kde po príjemom rozhovore a pár dodatočných fotkách uzatvárame novinársky deň na autosalóne. Stálo to za to? Stálo, len to je poriadny zhon. Ak máte možnosť, choďte sa pozrieť na IAA.