Reportáž: Ford Performance Road show

Boli sme sa pozrieť v jednom z ôsmich veľkých miest na program akcie ktorú na leto pripravil Ford. U nás to nie je zvykom, no verejnosť sa mohla stretnúť so športovými modelmi značky a nechať sa previezť na sedadle spolujazdca alebo si zašoférovať vybrané modely. Akcia sa konala v priestoroch predajne AUTO KOIŠ v Trenčianskej Turnej.

Ford zvolil najlepšiu cestu ako svoje modely priblížiť či už fanúšikom, alebo reálnym záujemcom. Na Road Show vytiahli nielen Focus RS a Mustang, ale komplet všetky aktuálne športové autá, aké si u nás s oválnym modrým logom môžete kúpiť.

Zoberme to od najmenšieho, ale zato najhravšieho, od Fiesty ST. S ňou sme sa už zviezli a je to naozaj motokára. Zvlášť keď ju má v rukách Martin Koiš. Aj jeho ste mohli na akcií v Trenčíne stretnúť a s dávkou odvahy požiadať o jazdu. Nás vozil na Slovakia ringu v jeho závodnej Fieste R2, takže zážitok z ST sme prenechali ďalším a šli rovno na Mustang. O tom aký je si môžete prečítať v Oliverovom teste.

IMG_0294-Edit

Od najmenšieho, dlho táto stratégia teda nevydržala. Aspoň sme zvolili najmenší motor, ktorý si môžete do auta dať. Tu narážame na body a podmienky programu, ktoré nám dovoľujú si zasadnúť len na sedadlo spolujazdca, alebo ešte dozadu. My však vieme aj prečo a ukážeme vám jasný príklad. Videli ste už ako odchádzajú majitelia Mustangov z eventu Cars&Coffe?


Rovnaký motor v dvoch autách, no každé má iný zvuk a iný prejav. Mustang je trochu nabratejší na váhe a tak by sme tento motor volili ak s ním chcete jazdiť neustále. Pridáte si samozrejme aj s ním, ale jeho hlavným cieľom je spotreba. Môžete mať krásne auto, krásny zvuk ako keby ste mali valcov viac a pritom ručička bude ukazovať 9-10 litrov. Takáto varianta má svojich odporcov aj zástancov. Napríklad veľa ľudí tvrdí že ide o znesvätenie legendy. My sa nejdeme prikláňať ani na jednu stranu, ale v dobe downsizingu a s manuálnou prevodovkou je to slušná dávka zábavy a bez úsmevu a pohľadov okolia nezostanete. Otázka je, kde zostanete na semafore keď sa objaví vedľa päť litrový Mustang.

IMG_0185-Edit

Po vysadnutí z Mustangu sme míňali naftový Focus ST kombi s ktorým sme trávili nejaký čas a jeho celý test si môžete prečítať tu. Na akcii to bolo jediné auto z modelov Focus RS/ST, ktoré ste po registrácií mohli aj šoférovať. My sme mierili rovno až k modrému naleštenému modelu RS.

Konečne sme sa s ním aj my mohli bližšie zoznámiť a vypočuť si ten nádherný zvuk a strieľanie od výfuku. V neutrálnom režime sme auto počas dňa ani nevideli, stále bol navolený režim Sport, takže jeho civilnú tvár nepoznáme. Šofér už mal aspoň desať kôl najazdených, takže limity sa k večeru len posúvali. Auto má citeľne tvrdšie nastavenie podvozku ako ST a vďaka pohonu na všetky kolesá je zase citeľne menej uťahané za predkom.

IMG_0249-Edit

Na záver nás čakalo biele benzínové ST ktorým sme si chceli všetky autá porovnať. Pár už sa nám v redakcií objavilo, ale takto rad radom to bolo pekne odsledovateľné. ST je super, má dostatok koní, hravý podvozok, ale je trochu nekľudné, keď s ním idete v červených číslach. Je tvrdšie od Mustangu a má aj užšie sedačky Recaro. Mustang je naozaj civilnejšie naladený a v pohode by ste s ním vydržali ísť aj dlhé trasy. Samozrejme poväčšine rovné s výjazdom bokom z pumpy sprevádzaným zvukom obrovského motora a miznutím v diaľke za západom slnka niekde v Texase. RS je pre zmenu agresia na štyroch kolesách. Hmlovka uprostred zadného nárazníka v štýle Formule 1, tenké výborne tvarované sedačky Recaro, síce s trochu vyšším posedom na športové auto, ale to je detail. Chceli by sme ho vidieť na okruhu, on tam proste patrí rovnako ako posledné dva režimy jazdy v ňom.

IMG_0305-Edit

Na akcii okrem celej rady ST/RS mal Ford aj tichého spoločníka, hybridné Mondeo, ktoré nájdete onedlho aj u nás v teste, či po facelifte nový Ranger, ktorý sa od predošlého líši inou prednou maskou, novým posilňovačom a hlavne vynoveným interiérom.

Celkovo to bola pekná šou pre širokú verejnosť. Postretali sa fajn ľudia a super autá. Akcia trvala do ôsmej večer, takže sa všetci stihli povoziť. Jednoznačne ste mali prísť pozrieť do niektorého mesta. Do rúk by sa vám dostalo Mondeo, Ranger alebo naftový Focus ST. Málokedy sa u nás niečo takéto koná. Za akciu a pozvanie ďakujeme Fordu Slovensko a predajcovi Auto Koiš v Trenčíne. Na záver len dodáme, že sme odchádzali z akcie s fajn zážitkami z áut, z programu, zo samotného jazdenia. A vôbec pri tej príjemnej atmosfére nevadilo, že niektoré autá boli len z pohľadu spolujazdca.

CHKois-copy