Renault na výstave v Mníchove predstavil novú generáciu modelu Scenic a je absolútne odlišná od tej predchádzajúcej, ktorá bola zase odlišná od tej predtým. Všetko začínalo v roku 1996, kedy sa názov Scenic objavil ako súčasť modelového radu Megane a hneď skóroval titulom Auto roka. Odvtedy ale prešlo už veľa rokov a aktuálne sa z vozidla stalo niečo kompletne iné. Čo vlastne?
Až to vyzerá, že sa hlavne pomenili názvy a niektoré autá sa mali volať inak. Už dávnejšie sa traduje, že nový elektrický Megane skôr pripomína nové Zoe a prekvapivo teda Scenic môže byť novým Megane, ale vo Francúzsku to majú trochu inak. Nový Scenic je teda auto, ktoré má dĺžku 4, 47 etra a na svojom reálnom pôdoryse ponúka rovnú podlahu vnútri a tiež dostatok priestoru aj na zadných sedadlách.
Ďalším bonusom a ďalšou dobrou správou je, že pri štandardnom usporiadaní sedadiel bude mať až 545 litrov batožinového priestoru pri použití tej väčšej batérie. Predná časť interiéru je prevzatá z modelu Megane E-Tech Electric a to znamená 12,3-palcový displej pred vodičom a 12-palcový portrétovo orientovaný v strede. Toto auto bude nielen priestranné, ale bude vyžarovať aj novú identitu automobilky. Nedá sa nevšimnúť si masívnych zliatinových diskov s priemerom až 20 palcov a nových línií vpredu aj vzadu.
Pritom bude auto veľmi schopné aj z pohľadu jazdy samotnej. Veď dojazd sa dostane na slušné hodnoty, ale začnime pekne po poriadku. V ponuke budú dve verzie. Základná bude mať motor s výkonom 125 kW (170 k), ktorý pohode poháňať predné kolesá. Bude však spojený s menšou batériou s kapacitou 60 kWh, presne takou, ako má aj Renault Megane E-Tech Electric. S týmto usporiadaním dokáže na plné nabitie prejsť až 420 km pri využívaní podľa režimu WLTP. Nabíjanie bude možné výkonom 130 kW a na stovku za auto dostane za 9,3 sekundy, pričom maximálna rýchlosť bude obmedzená na 150 km/h.
Druhou možnosťou bude väčšie batéria a viac výkonu. To znamená výkon 160 kW (218 k) a krútiaci moment vyšší o 20 Nm, až 400 Nm. Dôležitá však bude väčšia batéria s kapacitou až 87 kWh, ktorá by mala autu prepožičať možnosť prejsť až 620 km na nabitie v režime WLTP. Rýchle nabíjanie predvedie výkon 150 kW a na stovku sa toto výrazne ťažšie auto s hmotnosťou 1 842 kg dostane za 8,4 sekundy. Maximálna rýchlosť bude posunutá na 170 km/h a dôležitým faktorom bude aj možnosť nabíjania striedavým prúdom s výkonom až 22 kW štandardne.
Renault hovorí, že na toto auto vo veľkom využila recyklované materiály a napríklad koberce sú až z 97% recyklované fľaše, kým stropnica ich využívaná 99,5%. Kožu v aute určite nečakajte. Reálne vzaté, toto je elektrický Renault, ktorý môže slúžiť bez problému ako rodinné auto a ponúka pritom aj veľmi dobrý dojazd.