Renault bude mať zadokolku s motorom v strede

Alfa Romeo so svojim modelom 4C celkom múti vodu. Malý ľahký model s karbónovým základom a výkonným štvorvalcom má vlastne iba jedinú chybu. Tou je cena okolo 60 tisíc eur. Renaultu tiež ide karta a tiež sa pokúsi o podobný husársky kúsok.

Oživenie podznačky Alpine už párkrát médiami zarezonovalo. Lenže do nedávna sa hovorilo o spolupráci s britským Caterhamom. To sa už nekoná. Spolupráca sa skončila, spoločné nápady šli k ľadu. Renault zostal na Alpine sám. A, úprimne, ide mu to. Veď pri príležitosti 60 rokov vystavil na pretekoch Le Mans koncept Alpine Celebration.

Najväčšia inšpirácia pre koncept prišla z historických modelov A110 a A310. Stodesiatka je jasná najmä spredu pohľadom na svetlá a nárazník. Dokonca aj línia pokračujúca na kapotu zostala zachovaná. Zadok už tak históriou nedýcha, ale to nevadí, hlavne, že zostal zachovaný profil so špecifickým zadným oknom.

O koncepte sa šepká, že by mohol mať v strede umiestnený motor z modelu RS. Či to bude Clio, alebo Mégane nie je známe, ale spojenie s dvojspojkovým automatom je takmer určité. Do série sa má však dostať aj manuál.

Takže si to sumarizujme. Motor z RS v strede, hmotnosť pod 1100 kilogramov, pohon zadných kolies, predstavenie asi v Ženeve na jar a manuálna prevodovka. Nám to znie až príliš dobre. Necháme sa prekvapiť.