Peugeot 3008 novej generácie aktuálne prichádza na náš trh a prináša si so sebou paletu agregátov, ktoré nebudú len elektrické. Tretia generácia modelu je väčšia, lepšia, kvalitnejšia a zmenila štýl karosérie.
Peugeot pri najnovšom modeli 3008 stavil na tvar SUV kupé, ktoré je ale skôr na štýl menších modelov, lebo aj menšie reálne je. A to aj napriek nárastu dĺžky o 10 cm oproti predchodcovi. Veď rázvor sa predĺžil o 6 cm. Ale neskoršie klesanie strechy je dôsledkom snahy o zachovanie priestoru nad hlavami zadných pasažierov. A modelu sa to aj darí.
Peugeot 3008 tretej generácie poukazuje na väčšie rozmery, ale aj na výraznejšie tvarovanie. Predná časť je extrémne dynamická a to aj za stacionárneho stavu. Automobilka nechala tri pazúry denného svietenia a predné svetlomety majú adaptívne lúče. Zadné svetlá tiež získali trochu iný tvar, ale dôležitejšie sú zliatinové disky. Sú ovplyvnené aerodynamickými snahami a majú priemer až 20 palcov. Základom sú disky s 19 palcami priemeru.
Pohľad do interiéru hovorí nielen o batožinovom priestore s objemom 520 litrov, ale aj o rozumnom priestore na kolená zadných pasažierov. Všetko toto má byť lákadlom pre budúcich majiteľov. A lákadlom má byť aj futuristicky prevedená predná časť.
Prístrojová doska využíva široký displej Panoramic i-Cockit s uhlopriečkou 21 palcov a dotykovou súčasťou v strede a tiež druhý displej i-Toggles, ktorý je známy už z Peugeotu 308. Ešte výraznejšie novinky sú ale pod volantom vo forme nových páčok a vo volante samotnom. To, že sa prepínanie prevodovky presťahovalo zo stredového tunelu priamo na prístrojovú dosku asi neprekvapí nikoho. Využívať to tak viacero automobiliek.
Ale ešte som na jednu vec zabudol. Zatváranie dverí. Máloktoré auto, aj z tých prémiových, má až takto extrémne kvalitne doťuknutie pri zatváraní. Je to zvuk mohutný a pritom decentný, taký, ktorý hovorí o kvalite auta ako takej.
Kvalita auta srší aj z interiéru. Všetko vyzerá trvácne a na pocit je výborne spracované. Dokonca aj látkový pás dáva rovnaké vlnové dĺžky. V interiéri mi vadia iba dotykové tlačidlá na volante, ktoré budú magnetom na otlačky prstov.
No a teraz sa pozrime, čo môže byť pod kapotou. O pohon sa môže starať 1,2-litrový nový mild hybridný agregát, ktorý má celkový výkon 100 kW (136 k) a šesťstupňovú viacspojkovú prevodovku. Je založený na tretej generácii obľúbeného motora, ktorý sa stal niekoľkokrát motorom roka vo svojej kategórii.
Ďalšou možnosťou bude plug-in hybrid, ktorý bude mať určite dojazd okolo 85 km, lebo v podlahe bude schovávať batériu s kapacitou 21 kWh a bude súčasťou pohonného systému s 1,6-litrovým benzínovým motorom. Tento agregát pracuje v Millerovom cykle, podobne ako vylepšenná jedna-dvojka. Celkový výkon plug-in hybridu bude 143 kW (195 k).
Z elektrického spektra bude na výber hneď niekoľko prevedení. E-3008 v štandardnej výbave bude mať už spomenutú batériu s kapacitou 73 kWh a výkon motora 157 kW (210 k). Verzia Long Range predvedie batériu s 12 článkami a kapacitou až 98 kWh. S výkonom 170 kW (231 k) prejde táto alternatíva na nabitie až 700 km. Jediná štvorkolka v hre 3008 bude s menšou batériou a s dvomi elektrickými motormi. Celkovo bude mať 240 kW (326 k). A ktoré z týchto prevedení som vyskúšal ja?
Ja som si na krátkom úseku skúsil práve základný benzínový mild hybrid. Správa sa výborne a je bez problému kultivovaný. Nemôžete mu dať takmer žiadnu výčitku, ale o reálnych prevádzkových vlastnostiach sa dozviem až pri reálnom teste.
Prekvapil ma však podvozok. Je vyvážený a veľmi dobre odhlučnený. Ak by ste chceli vedieť cenu, tak základná cena verzie so spaľovacím agregátom je 32 490 €, základná elektrická e-3008 stojí 46 790 €. GT bez prvkov príplatkovej výbavy stojí 36 490 €.