Prvá jazda Hyundai Tucson Hybrid: Z konzervatívnosti priamo do budúcnosti

Hyundai Tucson máme radi. Teda jeho druhú generáciu, ktorá nahradila model ix35. Je veľmi dobrým autom. Takým poctivým. A v N Line výbave dokonca vyzerá o štipku viac dynamicky. Ale ako potom vyzerá tretia generácia modelu, ktorá sa na trhu začne etablovať už onedlho? Ako keby to bolo úplne iné auto.

Keď Hyundai ukázal predné svetlá, tak to vyzeralo, že neukazuje nové auto, ale ešte len koncept, z ktorého sa musia predsa tvary pretransformovať na bežnejšie. A nie. Chyba. Hyundai nabral odvahu a na Tucson nachystal svetlá, ktoré sú zakomponované do mriežky chladiča. Naživo to vyzerá asi ešte lepšie ako na fotkách. Zvonka je teda nový dizajn aj so všetkými tými hranami a líniami naozaj moderný a futuristický. Dokonca aj zadný LED pás a samotné svetlá vyzerajú veľmi moderne.

A teraz začne to subjektívne. Mám v ruke kľúče od jedného z trochu Tucsonov, ktoré sú aktuálne na jednom mieste. Nemenovanom? Každý predsa pozná tú budovu kúsok od Modry. Už samotný kľúč hovorí, že toto auto je iné. Má dve tlačidlá na parkovanie. Dobre, to som neskúsil, to pri teste, ale celkovo kľúč vyzerá trochu prémiovo. Klišé, však?

Kľúč je konkrétne od hybridu s pohonom všetkých kolies a tiež s najvyššou výbavou Premium. Cena? 39 750 eur. A pritom Tucson začína na 21 990 eurách. Už sa stmieva, treba rýchlo spraviť základné fotky, lebo oblačné počasie vytvára šero vlastne celý deň.

Nasadám a musím konštatovať, že kým predchodca bol príjemný a občas mal priemerne hodnotné materiály, táto generácia akoby mierila vyššie. Displej, ktorý mám pred sebou je fakt pekne spravený, má dokonca niekoľko režimov. Skúsil som dva. Do modra má elementy, keď je Eco, do červena v prípade Sportu. Aj displej v strede je pekne spracovaný a inovovaná verzia informačno-zábavného systému má veľmi jemnú grafiku. Nepodarilo sa mi pripojiť CarPlay bezdrôtovo, ale drôtovo to ide úplne bez problému. Bezdrôtové pripojenie asi jednoducho nie je zatiaľ dostupné.

Priestorom sa nový Tucson nemusí oproti predchodcovi hanbiť. Vpredu, vzadu je všetko v poriadku a aj kufor je dosť veľký. Teda má 616 litrov. V prípade Hybridu. Inak je to 546 litrov pre naftové mild-hybridy. Výlučne benzínový agregát ponúkne 620 litrov.

Naštartované mám, tlačidlovou prevodovkou radím režim D. Auto sa potichu rozbieha, lebo pracuje elektrický režim. Dedikované tlačidlo na výlučne elektrický režim som nenašiel, takže všetko asi funguje automaticky. Rozbieham sa a 1,6-litrový turbomotor sa zapája celkom nebadane. Dokonca je príjemné aj spojenie s automatickou šesťstupňovou prevodovkou. V režime Eco, keďže nejaký normálny bežný som nenašiel, funguje všetko s ohľadom na spotrebu. Šport nastavenie zmení a vtedy je cítiť tých 169 kW (230 k). Na prvej jazde som skončil s priemernou spotrebou 6,5 litra. To je veľmi dobré, keďže Tucson je veľké auto s pohonom všetkých kolies. Určite by sa dalo aj menej dosahovať, ale to nabudúce.

Dôležité je, že Hyundaiu sa podarilo Tucson spraviť tak, že jazda je komfortná a vozidlo samotné neodpútava pozornosť od cesty. Nie je mu po tomto úseku čo vyčítať. Vlastne je. Skoro som zabudol. Má iba jeden stupeň vyhrievania volantu. Jasné, je to už pritiahnuté za vlasy, ale chcel by som mať tri stupne, kde ten najslabší by som mohol mať pustený stále a nemal by som horúce kormidlo v rukách, ale príjemne vlažný veniec volantu.

Reálne by som kľude zvolil, keby si sám auto kupujem, hybridnú verziu, lebo má všetko, čo auto potrebuje. Ako najväčší konkurent pre tento Hyundai je Toyota RAV4Honda CR-V. Onedlho však Hyundaiu Tuscon pribudne plug-in hybridná verzia, ktorá bude mať výkon až 195 kW (265 k) a dojazd na nabitie viac ako 50 kilometrov. A aj tak by som skôr ostal pri klasickom hybride. Nech je motor akýkoľvek, tak Tucson získal veľkú porciu cool faktoru, ktorý doteraz nemala ani verzia N Line.