Jasné, počuli sme to zo všetkých strán. Odborníci na dizajn si odskočili od vyjadrení ku aktuálnej situácii na politickom a zdravotnom stave a povedali, že toto nie je vôbec pekné. Lenže, povedzme si to na rovinu, aký mediálny výtlak by mala nová štvorka od BMW, keby vyzerá úplne bežne a takmer rovnako ako predchodca? Vidíte.
No a keby BMW spraví štvorku tak, ako títo odborníci čakali, tak by zase bola téma, že BMW spravilo znova rovnaké auto a nie je vidno žiadne zmeny. BMW The 4 je svojská a je fakt, že nemusí sadnúť každému. Akurát, že v reálne vyzerá lepšie ako na promofotkách. Už nemá ľadvinky, ale krídla. Dobre, v tejto bronzovo-matno-hliníkovej farbe sa nehodí ku všetkým farbám karosérie. My by sme si vedeli predstaviť reálne biely metalický lak s balíkom Shadow line, ktorý práve tieto prvky nahradí čiernymi. Zozadu, aj s karbónovou odtrhovou hranou je však takmer každému po chuti. Lenže nič z tohoto nie je relevantné. Interiér pripomína ten v Trojke a aj vzadu je dosť miesta. Hlavná otázka však nie je ako vyzerá, ale ako jazdí. A končím s redakčným plurálom. Teraz sám za seba.
Kto šoféroval Trojku od BMW, ten vie ako ovládať aj Štvorku. Veď to nie je nič zložité. Všetko je pekne logické, veľa prvkov si nechalo svoje miesto a kašle na integráciu do displeja. No a smerovky sa ovládajú veľmi jednoducho a intuitívne. Štartujem. Tlačidlo je vedľa radiacej páky. Štart sprevádza pekné zabublanie.
V režime Sport mi zvuk motora dotvára aparatúra Harman Kardon. A vôbec to nepôsobí synteticky, akosi to je prirodzene zosilnené. Aj keď je pravda, že vnútro je dosť slušne utlmené. Zvonka stlačenie a pustenie plynu znamená slušnú streľbu z výfuku. Toto som fakt nečakal, keďže tento motor má aj filter pevných častíc. Naviac má mild-hybridnú technológiu.
Práve mild-hybrid stojí za absenciou vypínača systému start-stop. Ak ho chcete vypnúť, tak stačí prepnúť športový režim. V Eco Pro sa aj s týmto kupé, ktoré má 275 kW (384 k) dá jazdiť so spotrebou okolo 8 litrov. Ale to asi nie je to, čo od auta chcem. Chcem, aby výborne jazdilo. Na M440i necítiť hmotnosť, aj keď má 1815 kilogramov. V rukách je toto kupé akčné a nezohriate Pilot Sport 4 dokážu pri obmedzenej trakcii dostať auto aj do pretáčavého šmyku. A to aj napriek faktu, že má pohon xDrive. Aj v takomto režime sa dá dobre korigovať.
Môžem za seba povedať, že mám pocit väčšej zábavy zo Štvorky ako z Trojky, ale reálne vyjadrenie budem môcť povedať až po teste, nie po prvej jazde. Zatiaľ mám pocit, že auto je ovládateľnejšie a lepšie jazditeľné, naviac nie je ani nekomfortné. Takže ideál na každý deň? Áno, aj s rozumnou spotrebou! A za 85-tisíc, ale to už je iná téma.