Volvo Trucks, ktoré nemá s osobnou divíziou Volva nič spoločné predstavilo novú verziu svojho nákladného auta FMX. Ten je akousi terénnou verziou verzie FM. Vyzerá však drsne, ako nahnevaný buldog, ktorý dokáže prejsť akýkoľvek terénom ťahajúc v zuboch býka.
Celková hmotnosť súpravy môže byť v rozmedzí 18 až 120 ton. Ako aj pri iných modeloch, aj FMX môže mať viac druhov karosérie. Okrem klasickej dennej môže byť aj spacia, prípadne ešte väčšia Globetrotter. Aj počet náprav je rozmanitý. Od klasického usporiadania 4×2 pokračuje cez 4×4, 6×2, 6×4, 6×6, až po kombinácie s osemkolesovými verziami. Maximum však predstavuje 8×6.
Pod kabínou budú výlučne radové šesťvalce. Motory D11K s objemom 10,8 litra budú mať výkony 243 kW (330 k)/1600 Nm, 272 kW (370 k)/1750 Nm, 302 kW (410 k)/1950 Nm a najvýkonnejší D11 s 332 kW (450 k)/2150 Nm. Väčší agregád D13K má podľa označenia objem 12,8 litra. Jeho výkony sú 309 kW (420 k)/2100 Nm, 338 kW (460 k)/2300 Nm, 368 kW (500 k)/2500 Nm. Najvýkonnejší bude mať 397 kW (540 k) dostupných v rozmedzí 1450-1800 otáčok a 2600 Nm medzi 1050 a 1450 otáčkami.
A prečo tu nákladiak je? Lebo ho chceme! Konkrétne kabínu Globetrotter, motor D13K540 s výkonom 397 kW (540 k), s podvozkom 6×6 a obytnou nadstavbou, ktorá by tvorila perfektný expedičný základ.