Porsche Cayenne bude mať plug-in e-Hybrid

Po tom, čo Porsche oznámilo, že naftové autá už nemá v programe je nasadenie hybridu len logickou voľbou. Nový e-Hybrid má niekoľko zaujímavých prvkov a detailov.

Základom pohonnej sústavy bude trojlitrový V6 spojený s elektromotorom. Iba jedným. Celkovo sa výkon dostal na 340 kW (462 k) a krútiaci moment je až 700 Nm. Porsche do Cayenne e-Hybrid montuje 14,1 kWh batérie, ktoré majú zabezpečiť dojazd až 44 kilometrov.

Na stovku sa nový hybrid dostane za 5 sekúnd. Veď len samotný elektromotor dosahuje 100 kW (136 k) a 400 Nm. Štandardom je spojenie s osemstupňovým automatom a pohonom všetkých kolies. Na výber je niekoľko režimov, ale Sport Plus kašle na všetky Eco nezmysly a využíva všetku energiu na najlepšie možné zrýchlenie.

Základnou formou nabíjania je vstavaná nabíjačka s 3,6 kW. To znamená nabitie naplno za 7 hodín a 48 minút. Na želanie je 7,2 kW nabíjačka. Z 230-voltovej siete s 32 A dokáže nabiť na kompletku za 2 hodiny a 18 minút.

Na rozlíšenie bude mať Cayenne e-Hybrid zelené brzdné strmene a krytku schovávajúcu konektor. Vnútri je nový ukazovateľ zameraný na elektrické záležitosti. A tiež ručičky na niektorých prístrojoch sú zelené.

Na Slovensku je základná cena e-Hybridu ešte nie je známa. Ale ak porovnáme Panameru a Panameru e-Hybrid, tak tam je rozdiel 20-tisíc eur. Po pripočítaní k základnému Cayenne vychádza približná hodnota 97-tisíc eur.