Vyzerá to ako nedávno, čo sa Peugeot pustil do inovácie svojich modelov s označením 3008. Vtedy vozidlo získalo zaujímavejšiu prednú časť bez ohraničenej masky. Ale to bola len predzvesť nového modelu, ktorý prichádza v súčasnosti a začína elektrickou verziou označenou e-3008. Označenie je celkom logické, lebo podobné využíva automobilka pri každom modelovom rade.
Nový Peugeot 3008 teda začína ako elektrické vozidlo a prinesie rovno 3 verzie pohonu. Tri verzie elektrického pohonu, aby to bolo správne. Ale najskôr sa pozrime na to ako vyzerá. Nový Peugeot 3008 a e-3008 budú mať tvary predstavujúce evolúciu oproti predchádzajúcej generácii, ktorá je stále pre nás súčasná. Nebude to žiadna revolúcia ako pri prechode na to, čo máme na tej cestách teraz.
Automobilka znova siahla po neohraničenej prednej maske, do ktorej zatínajú pazúry 3 pásy LED denného svietenia. Nové svetlá budú štandardne osadené LEDkovým systémom a zároveň dokážu zmeniť svoju podstatu za peniažky. Za príplatok je totiž maticový systém, ktorý Peugeot označuje ako Pixel LED.
Kým bočný profil, teda samotný tvar, sa príliš nezmenil, len sa posunul ku SUV kupé, zmenila sa, veľmi, veľkosť diskov. Tie majú priemer až 21 palcov. A sú prudko inšpirované Peugeotom 408, ale tým s najväčšími priemermi kolies. Zadná časť s pásom prepájajúcim svetlomety s novou grafikou ostáva podobná ako pri predchodcovi, ale línie sú trochu prémiovejšie pôsobiace. Prečo prémiovejšie? Lebo Lexus!
Interiér je znova pôsobí veľmi kvalitne, ale prináša novú verziu i-Cockpit. Tá už nebude využívať dva samostatné displeje, ale jeden pod jedným krycím sklom nahnutým k vodičovi. Bavíme sa o 21 palcoch, ale tiež sa bavíme o vrcholne vybavenej alternatíve. Slabšie stupne výbavy si musia vystačiť s dvomi 10-palcovými displejmi v jednom klastri. Ďalší malý displej bude vo forme i-Toggles, čiže vo forme skratiek pre rýchlejšie vyvolanie nastavených funkcií.
O veľkosti auta určite hovorí dĺžka 4,54 metra, ale najmä šírka 1,89 metra. To znamená, že pasažieri na zadných sedadlách budú mať dostatok priestoru, ale aj batožinový priestor ponúkne príjemné hodnoty. V prípade verzie s pohonom prednej nápravy to bude až 520 litrov a v prípade štvorkolky až 470 litrov. Čiže 50 litrov zhltne zadný elektromotor a obslužná elektronika.
Základom ponuky bude verzia s pohonom prednej nápravy a výkonom 157 kW (215 k). Bude mať krútiaci moment 343 Nm a batériu s kapacitou 73 kWh. Batériu môžete nabíjať výkonom až 160 kW pri jednosmernom prúde, 22 kW pri trojfázovom striedavom a 11 kW pri jednofázovom striedavom. Výrobca hovorí, že táto verzia, na plné nabitie, prejde až 525 km. Rovnako veľkú batériu bude mať aj verzia s pohonom všetkých štyroch kolies, ale pridá ešte elektromotor dozadu pridávajúci 83 kW (113 k). Krútiaci moment bude 166 Nm. Celkovo sa teda pozeráme na 240 kW (326 k). A dojazd bude rovnaký ako v predokolke. Štvorkolka sa aj tak vypína pri 135 km/h.
Ešte zaujímavejšou alternatívou e-3008 bude verzia Long Range s predĺžením dojazdom. Bude mať síce výkon 170 kW (231 k) na predok, ale krútiaci moment ostane rovnaký ako má základný elektromotor. Bude dosahovať 343 Nm. Ale veľká zmena prichádza v podobe väčšej batérie. Tento systém prinesie čistú kapacitu batérie až 98 kWh, čo znamená dojazd na plné nabitie až 700 km. To je jedna z najlepších hodnôt dostupných elektrických vozidiel aktuálne.
A kedy budeme toto auto vidieť naživo? Výrobca hovorí, že produkcia e-3008 vo francúzskom Sochaux, kde vyrába aj batérie, bude prebiehať už tento rok a koncom roka sa prvé kusy dostanú ku zákazníkom. Na trhu tak pribudne ďalšia alternatíva, ktorá má vlastne namierené proti Renaultu Scenic. Tomu novému.