Ktorý model je ten najdôležitejší v aktuálnej ponuky Peugeotu? Je to najpredávanejší automobil v Európe za rok 2022, Peugeot 208? Asi nie je. Veď podobne veľký, s podobnými nákladmi, ale vyššími ziskami je model 2008. Kým Peugeotu 208 sa predalo 220 000 kusov, 2008 mal na svojom konte minulý rok takmer 180 000 kusov. A to znamená, že z neho prišlo viacej zisku. Automobilka aktuálne predstavila veľmi decentný facelift modelu, ktorý je viditeľný najmä spredu.
Čo obnáša teda predná časť 2008, ktorá ukazuje facelift najväčšmi? Najvýraznejším prvkom je nová maska chladiča, ktorá sa dostáva až ku svetlometom a má akýsi schovaný prepoj medzi jednotlivými prvkami. Ďalšou zmenou sú predné svetlá. Stále majú full LED technológiu, ktorá ale prešla vylepšením, ale stratila funkciu denného svietenia a takisto z nárazníku vypadol svetelný pás na boku, ktorý cez deň svietil. Nová verzia prináša inovovaný nárazník, ktorý bude mať až tri takéto pásy a svetlá budú výlučne na svietenie v noci. Zaujímavou častou je aj zmenený spodok nárazníka, ktorý ukazuje takmer dve samostatné lišty z imitácie kovu. Automobilka na modernizovanej verzii tiež predvádza hrdo svoj nový znak. A označenie modelu, číslo 2008 sa zase presunulo z kapoty na lištu na vrchnej časti masky chladiča.
Ak pokračujeme dozadu, tak si určite všimneme nové zliatinové disky s priemerom 16 až 18 palcov, ktoré nezaprú svoju inšpiráciu v modeli 408. Peugeot teda zjednocuje svoju ponuku a postupne toto čaká aj ostatné modely. Zadná časť ostala takmer rovnaká. Zmenili sa azda iba svetlá, ktoré nemajú šikmé elementy na svietenie, ale majú tri vodorovné pásiky so zdvojeným svetelným tokom. Viac toho Peugeot nespravil, lebo asi ani nebolo treba.
Interiér tradične prináša iné poťahy, ale prináša aj jednu zásadnejšiu vec. Nie, nie je ňou logo v strede volantu, ale ani zmena klasickej páky na prepínanie režimu prevodovky za prepínač v štrbinke. Je to nový 10-palcový dotykový displej na vrchu stredovej časti v zornom poli vodiča. Využíva najnovšiu generáciu systému, ktorú Peugeot a vlastne celý koncern Stellantis má.
Z pohľadu pohonných jednotiek sa najväčšej zmeny dočkala elektrická alternatíva e-2008. Prinesie kompletnú sústavu z modelu e-308, čo znamená motor s výkonom 115 kW (156 k), ktorý funguje efektívnejšie a efektívnejšie využíva energiu z batérie s hrubou kapacitou 54 kWh. Využiteľná kapacita je pritom takmer 51 kWh, čo znamená zlepšenie o takmer 5 kWh oproti predchodcovi.
Druhou novinkou bude full hybrid. Bude mať ako základ 1,2-litrový trojvalec, ktorý bude mať reťazové rozvody, Millerov cyklus fungovania a bude spojený so šesťstupňovou automatickou prevodovkou s dvomi spojkami. V telese prevodovky bude ukrytý elektromotor. Celá sústava bude poháňať výlučne predné kolesa a bude mať celkový výkon 100 kW (136 k). Celkový krútiaci moment bude 230 Nm a očakáva sa nízka spotreba. Tu však uvidím až v teste. Ak nie ste priaznivcami elektrifikácie, tak stále máte možnosť siahnuť po 1,2-litrovom motore s tromi valcami, ktorý ponúkne výkon 74 kW (100 k) krotený šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, alebo osemstupňovou automatickou prevodovku a výkon 96 kW (130 k). Peugeot zjavne ešte nezanevrel ani na naftové agregáty, lebo v ponuke bude 1,5-litrový štvorvalec znova s výkonom 96 kW (130 k). Tento motor bude jediným štvorvalcom v hre 2008.
Automobilka plánuje uvedenie inovovanej verzii na trhy už v lete tohto roka a následne v prelomovom období, teda začiatkom roka 2024 uvedie do života aj hybridnú verziu.