Bolo to jasné od začiatku, Scout z ponuky Octavie vypadnúť nemôže. Je totiž až príliš obľúbený a automobilka niečo na štýl Scoutu ponúka pri väčšine modelov. Ak to nie je Scout, tak Scoutline. Dobre, Scala ho ešte nemá, ale terénnejšie môžu vyzerať vďaka verzii Scout aj SUV modely ako Karoq a Kodiaq.
Nová Octavia Scout prinesie novinku, ktorú predchádzajúce generácie nemali. Je ňou možnosť pohonu iba prednej nápravy, čo je celkom šok. Doteraz Scout znamenal automaticky štvorkolku. Alternatíva ku SUV, kombi so zvýšením a oplastovaním bude mať zvýšený podvozok o 16 milimetrov oproti bežnej Octavii.
Možnosť pohonu iba prednej nápravy je pre tých, čo chcú takéto vozidlo, ale lacnejšie a na billboardoch môže teda byž cena už od. Základom ponuky motorov bude 1,5 TSI a 2,0 TDI. Benzínovy motor ponúkne 110 kW (150 k) a možnosť mild-hybridného pohonu. Základom pre naftu bude výkon 85 kW (115 k). Toľko k pohonu prednej nápravy.
Štvorkolku bude mať štandardne 2,0 TDI s výkonom 110 kW (150 k), alebo s novou hodnotou 147 kW (200 k). Benzínová alternatíva bude 2,0 TSI dosahujúca 140 kW (190 k).
Okrem samotného zvýšenia je karoséria Scoutu aj rozšírená o 15 milimetrov nadstavcami blatníkov. Tie môžu skrývať disky aj s priemerom 19 palcov. Budú však za príplatok, štandardne stojí Scout na 18-tkach. Interiér sa od ostatných Octavii príliš neodlišuje, pribudli len nové lišty špecifické pre túto verziu. O ďalších novinkách tejto verzie bude automobilka informovať už onedlho, lebo svetová premiéra je naplánovaná na začiatok júla.
Teraz máme dilemu. Je najkrajšia nová Octavia tá, čo nesie označenie RS, alebo tento Scout?