Audi A6 bolo jednoznačnou inšpiráciou novej Octavie. Hlavne zozadu, tie trojuholníkové plochy nad zadnými svetlami a samozrejme ich tvar a proporcie veka kufra sú jasným odkazom. Ale kombi je iné. Nejde v stopách štyroch kruhov, ide inou cestou.
Nová Octavia Combi si zobrala tvary z liftbacku. Kombi to nie je čisto účelové ako Volvo V70 a ani čisto športové ako Mercedes CLS Shooting Brake. Je to niekde na polceste.
Simply clever detaily ako škrabka vo veku nádrže, obojstranný koberec a odpadkový kôš sú len takým introm k tomu, čo je hlavnou doménou novej karosérie českého sna. Ako inak, tým hlavným ťahákom je kufor. V základnom usporiadaní má 610 litrov. To je nárast o 5 litrov, ale aj tak je to obrovská jaskyňa, ktorá bude asi málokedy naozaj využitá. Ak by však nestačila, dajú sa sklopiť sedadlá a tradá, objem narastie na 1740 litrov.
Dĺžka narástla oproti predchádzajúcej generácie o 9 centi, rázvor o 11 a šírka o 4,5. Zadným pasažierom na kolená pribudlo 7,3 centimetra. To nie je zanedbateľné.
Kombi si zoberie motory z liftbacku a tiež z neho pochádza aj podvozok. No, to znamená, že do 110 kW (150 k) sú vzadu vlečné ramená a od toho výkonu viacprvkové zavesenie multilink. Dobré auto tým bolo umelo utlmené. No, čo už… Kombi príde do Ženevy, kde sa predstaví aj štvorkolka Škoda Octavia Combi 4×4 s Haldexom piatej generácie.