Trojlitrové TDI pod kapotou Audi má až legendárny status. Síce sa objavilo len začiatkom tisícročia, ale za ten čas si vybudovalo pevnú pozíciu pod kapotou A4, A6 aj A8 a terénnych Q5 a Q7. Dostalo sa aj do Porsche. Áno, Cayenne a Panamera ním disponujú.
Teraz Audi predstavilo nový motor, ktorý má síce rovnaký objem, ale výkon sa posunul do iných sfér vďaka použitiu dvojitého prepĺňania.
Nové bi-turbo je plánované pre Audi A6, A6 Avant a A7 Sportback. Určite sa časom dostane aj pod kapotu A8 a Q7. Parametre motora sú podobné tým, ktoré mal kedysi monštrózny 5,0 V10 TDI vo Volkswagene Touareg.
Výkon sa vyšplhal na 230 kW (313 k) a krútiaci moment je 650 Nm. Vďaka systému start-stop je naviac spotreba iba 6,4 litra nafty na 100 kilometrov. Emisie sú pritom iba 169 gramov CO2 na kilometer.
Zaujímavejšie ukazovatele ako tie spotrebové a ekologické sú však dynamické. Zrýchlenie A6 s týmto motorom na stovku trvá iba 5,1 sekundy. Pri kombi a A7 Sportback to je 5,3 sekundy. Maximálna rýchlosť je klasicky obmedzená na 250 km/h.
Audi sa vraj hralo aj so zvukom. Použitie aktívneho prvku vo výfuku by malo transformovať klasický zvuk TDI na trochu hlbší zvuk vydávaný výkonnými benzínovými motormi. Áno, a žraloky budú odteraz vegetariánske tvory.