Po minulých dohadoch o použití naftového motora môžeme konštatovať, že sme nestrelili vedľa. Pod kapotou naozaj bude 1,6 litrové TDCI s výkonom 70 kW (95 koní). S týmto pohonným agregátom Ford sľubuje kombinovanú spotrebu iba 4 litre nafty na 100 kilometrov. Emisie budú pritom iba 104 gramov CO2 na kilometer.
Benzín bude spaľovať litrový prepĺňaný EcoBoost. B-Max 1.0 EcoBoost s ním bude, podľa dostupných údajov, jazdiť za 4,9 litra benzínu na klasických 100 km a bude pritom vypúšťať 114 gramov CO2 každý kilometer.
Ďalšou výraznou novinkou bude systém otvárania dverí. Môžete namietnuť, že predné dopredu, zadné dozadu už má nový Opel Meriva. Ale B-Max zašiel ďalej. Zadné dvere sa síce otvárajú dozadu, ale nie na pántoch. Sú na posuvných koľajničkách. Pri parkovaní v súčasných parkovacích boxoch pri supermarketoch a obchodných centrách vítaný prínos.
Ešte jeden unikát je tiež spojený s dverami. Po otvorení predných a odsunutí zadných niečo chýba. Je to B stĺpik. Vynechanie tohto dôležitého konštrukčného prvku z hľadiska bezpečnosti bolo možné vďaka jeho integrácii do dverí. Po úplnom otvorení sa zjaví nastupovací priestor so šírkou až 1,5 metra.
Túto novinku Ford pripravil vo forme peknej infografiky.
B-Max pritom získava body pri nakladaní, pri usadzovaní detí do detských sedačiek a samozrejme pri nastupovaní a vystupovaní. Keď už je reč o prepravovaní vecí. Do malého MPV sa zmestí po sklopení zadných sedadiel a predného spolujazdcovho predmet s dĺžkou až 2350 milimetrov. Objem batožinového priestoru je v päťmiestnom usporiadaní 326 litrov, ale po sklopení zadných sedadiel vzrastie až na 1293 litrov.