Niekedy je rok o plnení snov. Tento rok sa mi jeden podarilo splniť. Šoféroval som V12. Dobrá otázka, až teraz? Áno. Nebolo to Ferrari, ani Lambo, ale Mercedes. A? A nebol to taký veľký zážitok ako som čakal. S niektorými trojvalcami, štvorvalcami, alebo šesťvalcami som si užil tento rok viac zábavy. veď také BMW i8 Roadster, či Hyundai i30 N Performance boli naozaj pamätné kúsky. Ale aj tak sa do môjho výberu 5 najlepších áut, čo som tento rok šoféroval, nedostali. Možno len tesne, ale je to tak. Tentoraz ich nemám v poradí, ani podľa abecedy, ale podľa toho, ako som si na ktoré auto spomenul.
Lexus LC500h
Veľké kupé od Lexusu s pohonom všetkých kolies napojených na hybridný systém neznie úplne vzrušujúco. Veď osemvalec je väčšia zábava, však? Ale hybrid má jedno eso v rukáve. Teda má ich viacero. Má veľkú nádrž, má nízku spotrebu, je perfektným GT, za ktorým sa otáčajú nielen muži, ale aj ženy. V mestách preplnených sivými, bielymi a čiernymi nudnými autami je práve toto ako vesmírna loď, je ako Diplomatico medzi Tuzemskými umami.
BMW X3 M40i
Ak by sme vyberali z testovaných BMW, tak by väčšina určite vybrala i8 Roadster, však? Alebo 6GT. Ale práve X3 M40i mala niečo, čo ju odlišovalo. Takto si predstavujem ideálne SUV. Keď treba, má spotrebu do 10, keď netreba má spotrebu na háku. A k tomu je fantastický soundtrack, na ktorý sa žiadny M50d nechytá. Ladiči výfukov sa môžu snažiť akokoľvek, ale takúto poctivú nôtu nedosiahnu, ani keď sa rozkrájajú.
Renault Megane RS
Medzi hothatchami to za rok 2018 bola ťažká voľba. Megane RS, či Hyundai i30 N Performance? Veľa zavážia subjektívne pocity. Takže mne viac vyhovuje každodenná použiteľnosť. i30 je ultimatívnejšia, ale aj tvrdšia. Je dokonalá na blbnutie, ale na denné využívanie vyžaduje viac kompromisov ako Megane. Keby je samosvor v slabšom i30, možno by výsledok bol iný a vybral by som práve Hyundai. Možno je to už aj tým, že potrebujem aj určitú dávku komfortu. Ale jednoducho, Megane RS je univerzálnejší a nenápadnejší. Mal som sem dať miesto neho Trafic Spaceclass, nemal by som žiadne pochybnosti.
Seat Leon ST FR
Je veľká škoda, že Seat musel kvôli WLTP, WTF a Euro 6xyz vypustiť 1,8 TSI. Bol to vynikajúci motor. Ale automobilka má v zálohe novinku. Pod kapotou je nový motor 2,0 TSI s výkonom 140 kW (190 k). Ale zatiaľ iba s DSG. Nie je to zlá kombinácia, ale akosi by sa nám do tohto auta viac páčil manuál. Netreba vyslovene Cupru, netreba sa hnať za výkonom. Aj FRko má dosť potenciálu byť rýchle. A s oranžovou je neprehliadnuteľné.
Ford Ranger Black Edition
Existujú momenty, kedy sa cítite pod psa, kedy máte všetkého plné zuby. A aj keď to znie divno, tak Ranger dokáže zvrátiť temné myšlienky. Stačí jedna veľká mláka a… A máte hneď lepšiu náladu. Z jedného prejazdu je razom 10, voda strieka na všetky strany, blato je aj na streche a pritom sa zrazu cítite ako vládca vesmíru. Je to síce úplne zbytočná funkcia, podľa Stopárovho sprievodcu galaxiou je to len figúrka, ale na tú chvíľu máte naozaj lepší pocit. Je však pravda, že práve Rangeru celkom dýcha na krk Amarok, aj keď bol so základným motorom.
Honourable mention: Dacia Duster
Duster mám akosi v každom Top 5. Prečo? Lebo je dobrý. Tentoraz už nebol ani s benzínom rozožraný. Je kvalitnejší, je krajší, má viac výbavy. Ale postihol ho ten istý problém, čo Leon FR. Motor 1,2 TCe je fuč. Ale nahradí ho 1,3 TCe s 110 kW (150 k). A to je famózna správa. Viac výkonu spraví z auta naozaj rýchle SUV. HotDuster už netrpezlivo čakám na test.